Luxemburg, begot

Het moet niet altijd exotisch zijn, denkt een mens dan. Achteraf blijkt dat ik in de voetsporen van mijn grootouders ben getreden: Vianden, Trier, Luxemburg-Stad. Ik weet ook weer direct waarom ik daar niet eerder ben geweest: ‘t is ok, maar het blijft een afgezwakte versie. Ja, dat dal in Vianden is wel niet mis, maar er zijn betere dals. Ok, Trier is gezellig, maar als het op oude stadjes aankomt kan ik uw wel betere dingen aanraden (Gent, bvb). Namen (tussenstop) is ooit schoon geweest en doet duidelijk pogingen om weer schoon te worden, maar je struikelt er over de (*witte*) bedelaars en dat geeft toch te denken. Luxemburg-stad stinkt dan weer naar het geld van zodra je binnen rijdt, maar is met uitzondering van de oude benedenstad eigenlijk gene vetten.

Los daarvan, het was me om de rust te doen. Uitgebreid ontbijten. Frisse lucht. Beetje rondrijden. Steak met frieten en pizza. Goedkope booze in de winkels. Gewoon niets moeten en u niet zot lopen in een grote stad. En daar voldeed het perfect aan. Beetje ouderwets maar proper hotel. Ontbijtbuffet met genoeg en meer dan dat vanalles. Een kasteel dat helaas werd gerestaureerd toen restauratie van kastelen nog niet aan de huidige standaard voldeed, maar dat wel indrukwekkend was. Menukaarten uit de jaren 70. Decors uit de jaren ’80. Eén wijs café in een oude cinema, inclusief Tom en Jerry en Chaplin.

Droomvakantie? Van geen kanten. Geslaagde uitstap? Ge moogt gerust zijn!


This entry was posted in #geluk, Reizen and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

