Waarom uw sleutels vergeten goed nieuws kan zijn

Ik modder al anderhalve week wat aan, maar stilaan gaat het de goede richting uit. Ik heb besloten dat het om een accident de parcours gaat, beetje teveel van alles en de rekening die daar op volgt.

Slaap zal u redden, en sinds het optrekken van mijn aandeel in de pharma-industrie (waar ik een grote fan van ben) haal ik – dutjes meegeteld- een uur of 14 per etmaal. Ik kom weinig buiten, maar gisteren was een toppertje: een uur of twee in de zon in de tuin van goede vrienden, een glas rosé, een goeie babbel, een schattige hond, de zon door de bomen. Goeie vrienden maken uw leven zoveel mooier.

En dan: na de deugddoende babbel met de fiets terug naar huis, en vaststellen dat ge voor het eerst in meer dan elf jaar uw voordeursleutel vergeten zijt. En opgelucht adem halen. Want normaal vertrekt ge in al uw dwangneuroses nooit zonder minstens vijf keer te checken of ge uw sleutels wel bij hebt. Als in: met de sleutels in uw hand de deur niet durven dichttrekken want ge zult uw sleutels vergeten hebben.

Gelukkig stond het schuifraam achteraan open want het huis rook naar gebakken zalm. Gelukkig waren de buren thuis en trotseerde de buurman de kruisspinnen door over het muurtje te wippen en – zo attent – de voordeur te openen en daar een schoen tussen te steken zodat ze niet kon dichtslaan terwijl ik het tekenwerk van de kleine O. aan het bewonderen was.

Ik stel vast dat ik mij geen moment heb opgefokt. Ik stel vast dat ik voor het eerst in jaren niet in complete paniek mijn voordeur heb dichtgetrokken. Ik stel vast dat dat vooruitgang is. Ik ben daar wreed content mee, ik.

This entry was posted in In 9050, Tleven. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

