Muizenbal

Maar echt rare dingen dat er in mijn hoofd wonen. Dingen waar ik vandaag aan dacht:

  • Dat ik dringend een aparte drankkelder nodig heb. Zo ene met alfabetisch gerangschikte flessen gin, en dure wijn, en zot veel soorten bier. En dat ik dat ga regelen van zodra ik de lotto win.
  • Dat ik familie heb, en dat ik morgen naar de zee ga voor het trouwfeest van de dochter van de neef van mijn moeder. Dat ik dat zo raar vond toen mijn moeder vroeg of ik “nog iets nodig had voor dat feest” en ik zo hard uit de lucht viel dat ze dat drie straten verder ook gemerkt moeten hebben. Als in: als het normaal is om op trouwfeesten van familie te verschijnen in een nieuwe tenue, vers van de coiffeur, met een sjakosj die bij uw schoenen past, dat ik dan wel redelijk niet normaal ben. Het wordt een gestreken kleed en ik heb daarnet voor 8 euro verf over mijn grijze kop gekapt. Ik begin ook te leren dat ik die gellish nagels niet per se na een week van mijn vingers moet pellen, dus alle lak hangt er nog aan. Goe bezig.
  • Dat ge 46 moet worden om te denken dat het allemaal niets meer uitmaakt. Dat ge moogt zijn wie ge zijt, om dan vast te stellen dat de laatste mens die ge wilt zijn uzelf is, en dat ge u afvraagt waar dat aan ligt.
  • Dat het einde van de zomer in aantocht is, maar dat ge nu pas de tijd hebt gevonden voor wijze babbels met de buren. Ik hartje leuke buren.
  • Ik heb mij vandaag ook oprecht afgevraagd of ik de was wel buiten zou drogen. Want buiten is nu wel definitief en tot het einde van de winter de living van de kruisspinnen. Ik blijf panische schrik hebben van die beesten, hoewel ik ze buiten iets beter kan verdragen dan binnen.
  • Ik zit mij zot te piekeren over of ik niet beter wat meer zou gaan werken. Al was het maar omdat mijn bankrekening even mijn maandelijkse enthousiasme niet kan volgen.
  • Ik heb vandaag voor het eerst in jaren (en ja, ik meen dat echt) eten uit mijn diepvriezer gehaald, opgewarmd en daar – ook voor mezelf – twee aardappels bij gekookt. En dus niet uit de frigo gegeten. Of mij niet beperkt tot een pak spruiten, of een vis, of een tomaat uit het vuistje. En ik ben met mijn bord aan tafel gaan zitten. Ik vond er geen zak aan. Dat is toch ook niet voor elke maand.
  • De conclusie van het grootste deel van de dag was dat ik een egoïstisch kreng ben, maar ook wel een dutske, waardoor ik pas echt goed kwaad word op mezelf.
  • Ik moet ook vaststellen dat ik het haat om te fietsen omdat ik sowieso over de kasseien moet, en dat door die klote Burvenichstraat met een wegdek dat nog niet wreed oud is maar toch al de tanden uit uw bakkes doet kletteren
  • Dat dat hier in huis op geen bal trekt, en dat er nog zoveel uit moet. Te vol, te druk, te slordig, teveel fietjefatjerie.
  • Vanavond gaat het café van de niet nader genoemde cafébaas na twee maanden weer open, en ik zie het zelfs niet zitten om er mij naartoe te slepen. Liefst van al bleef ik hier de volgende 14 dagen in mijn hoek zitten om na te denken over hoe lastig het zou zijn om een rek op te hangen.

Ter illustratie van hoe compleet geschift ge kunt zijn: dit is dus het huis waar ik onrustig van word wegens te vol:

Het is muizenbal. Feesteditie.

This entry was posted in Zwartgallig gezaag, Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

