Another one bites the dust … verhuizende buren

Elf jaar woon ik hier nu. Ik woon hier nog altijd erg graag. Mijn buren en de buren van de buren ook. Want als ze verhuizen blijven ze toch in de omgeving. Twee straten naar links of twee straten naar rechts, zoiets. Maar dat is natuurlijk niet hetzelfde. Ge komt mekaar nog wel tegen en zo, in de GB, bij den bakker, als de zon schijnt… maar dat is toch iets anders dan een babbeltje als hun kinders van school komen. Of de deurbel die gaat als iemand een ei, een blik tomaten, een paar ajuinen, whatever, nodig heeft. Of gewoon de tafel buiten parkeren en iedereen die daar wat eten en wat flessen op mikt. Kleine spontane dingen. Er komen natuurlijk nieuwe buren. Dat is fijn. Maar ik zie het vertrek van Geweldige Buurvrouw 1 (al efkens) en Geweldige Buurbuurvrouw 2 (vandaag) en hun gezinnen met een wreed klein hartje aan. Bléh!

Enfin, gezien mijn rug al een paar weken niet al te veel goesting heeft zag ik het niet zitten om zwaar te slepen met dozen. Cateren voor de verhuisploeg lukte wel. Op het menu:

  • Van zelfgemaakte kippenfond gemaakte oosterse soep, met sojadinges en chili en gember en zo, en kip.
  • Yufka gevuld met sjalotten en spinazie en look en een mix van ei en schapenkaas
  •  Turkse pizza met groensels en lamsgehakt
  • Pancakes op basis van yoghurt, met blauwe bessen.

Daarmee hield ik mezelf uit de snotterzone, want serieus jong, ik neem zo niet graag afscheid. Bléh, bléh, bléh …

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Another one bites the dust … verhuizende buren

  1. L says:

    Ik mis je ook mijn allerliefste Geweldige Buurvrouw 1 ❤️X

Leave a Reply

