Stuipen!

Bon, ge denkt dus dat ge goed bezig zijt. Niet uitgaan, braaf thuis van huishouden doen, hard werken. Beetje tv kijken. Naar Nadiya’s British Food Adventure. Nadiya was finaliste in reeks zes van het allerbeste tv-programma ooit en het was toen al duidelijk: wat een topwijf! Verstandig, grappig, compleet bezeten door bakken en koken.

Ze kreeg een eigen reeks op BBC waarin ze met zeer veel flair de traditionele Britse klassiekers omtovert in heel originele gerechten met veel invloeden uit Bangladesh, de keuken waarmee ze zelf opgroeide. Haar enthousiasme is zo ongelooflijk aanstekelijk. Vandaag leverde dat alvast een wandelingske op richting Paard van Troje om haar laatste boek te bestellen, (How I love Paard van Troje, zo erg zelfs dat ik liever een paar dagen wacht op een besteld boek dan dat ik het van de rappen online of elders koop. Hartjes voor het Paard).

Ik hoop daar vooral één recept in te vinden: een chocoladetaart met een bodem van gezouten chips (serieus, gast!) en afgewerkt met zoute pinda’s (serieus!). Ik Wil Die Taart!! Enfin, vandaag zat ze allerlei geflipte dinges uit te halen met vissels (in droge kruidenmix zwengelen enal) en met couscous enal. Op de Digibox zo’n beetje compleet gehypnotiseerd de aflevering uitgekeken. Gedacht dat 23u00 niet echt een uur was om nog in de keuken te vliegen. Denken: fuck this, ik ga toch niet kunnen slapen als ik nu mijn kuren niet uitwerk. De frigo openzwaaien. En dan op minder dan een uurtje kaviaar van aubergines, couscous met tomaten en feta en gekarameliseerde uien en bladerdeegtaartjes van ui met pittige mango (euh ja, ik denk dat dat lekker gaat zijn) en geitenkaas gemaakt.

dav Sebiet mogen die laatste uit de oven. Ik hoop dat mijn collega’s honger hebben morgen. Aaaahhhh, I love stuipen.

This entry was posted in #geluk, Kookstuipen and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

