Aan de mama op Bus 3 vandaag: ge waart geweldig!

Hij: als ik niet in de file wil staan, koop ik dan beter een boot.

Zij: misschien is dat nog zo zot niet. Maar boten kosten ook geld

Hij: zijn ze duurder dan een auto?

Zij: dat hangt er van af. Ik weet niet zoveel van boten. Maar als je een boot wil om op te wonen, dan moet je genoeg centen hebben. Trouwens (terwijl we aan de Joremaaie passeren), met de boot alleen kom je er niet. Stel dat je je boot wil parkeren, dan heb je een plekje nodig. Zoals die mensen daar (wijst naar Portus Ganda): zij huren dat plekje en betalen daarvoor.

Hij: oh

Het ging even door. Ik veronderstel dat hij op den duur maar wat vragen improviseerde om de warme aandacht van zijn mama vast te houden. een spel dat de mama in kwestie maar al te graag meespeelde. En ik keek, en ik begreep de spelregels, en ik zat met mijn rug naar hen toe te lachen en bijna te tjiepen van de warmte van dat gesprek. Dat in essentie nergens over ging, en tegelijkertijd over zoveel: geborgenheid, aandacht, affectie.

Ze stapten af iets voorbij de Dampoort. Ik had graag nog een uurtje met hen de rit gedeeld.

This entry was posted in #geluk, Gent, Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Aan de mama op Bus 3 vandaag: ge waart geweldig!

Leave a Reply

