Boekenkast

Dit weekend ging er al een en ander naar The Little Library om de hoek. Zo’n kastje waarin iedereen een boek mag weghalen en er een ander in de plaats zet. Ik heb er – in ruil voor een paar geestige Nero’s- reisgidsen en een paar geweldige romans in gestopt die ik wegens op papier toch niet meer ga lezen.

Daarnaast kwam het oudste metekind snuisteren door mijn collectie strips. Eigenlijk is vooral zijn broer de grote lezer, maar bon. Ik had gehoopt dat ze hier in één keer de buit zouden buiten slepen, want ergens is dat toch wel met een heel klein hartje. Bijna 30 jaar verzamelen, in één keer de schop op. Maar het bleef beperkt tot een kleine halve meter. Facebook to the rescue echter: vandaag werd de hele verzameling “verkocht” aan vriendjes en vriendinnetjes allerhande. Daar zijn we dan ook alweer vanaf.

Maar dat was dus niet echt genoeg, en ik ben nu aan het dwalen tussen mijn oude kinderboeken. Er zijn wel een paar dingen die echt serieus grappig zijn. Zo was ik als kind al een hevige Darwinist. Dat blijkt uit dit boek dat ik om één of andere reden voor een al zeer lang voorbije verjaardag echt moest hebben.

dav

Daarnaast was ik denk ook een beetje een anarchist, en een naïeve idealist.In 1981. Ik ben daar gelijk nog altijd een beetje zot van, van dat boek.

Er zitten een paar wreed rare curiositeiten tussen ook.

En dan de echte favoriet. Geen denken aan dat die ooit weg zou gaan. Prachtboek.

davmdedavdav

En een paar onwaarschijnlijke schattigaards waar ik zo van hield maar waarvan ik me nu toch afvraag waarom ik dat in hemelsnaam zou bijhouden.

Iemand ooit naar de live-versie van Heidi gekeken? Ewel, ik wel, en ik had daar zelfs boekskes van. De vraag is: wat doet ge daar in godsnaam mee?

dav

En dan dit:

Zot ben ik van die illustraties. Zo schoon. Dat kunt ge toch echt niet wegdoen hé?

This entry was posted in Boeken en muziek en films enal, Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Boekenkast

  1. Och, schoon!
    Afgelopen zomer ontdekte ik ook zo’n boekenkastje in onze straat. Ik moet er dringend eens boeken gaan ruilen!

Leave a Reply

