Waarschuwingssignalen

  • Tien keer sleutels checken, zelfs als ge ze in uw hand hebt.
  • Minstens drie keer per dag in volle paniek naar uw gsm zoeken, terwijl die in dat andere tiretje van uw handtas zit.
  • Rechtstreeks uit de frigo eten zonder zelfs maar de moeite te doen van dat eerst in een bord te mikken.
  • Hopeloos achterop geraken in het afhandelen van de eigen administratie, met allerlei aanmaningskosten en andere gezellige brieven tot gevolg.
  • Vier avonden aan één stuk kijken naar die ene plank die eens moet worden vastgeschroefd maar zelfs de energie niet vinden om Meneer DeWalt (nochtans mijn beste maat) erbij te halen. Want ja, ik ga die plank wegtrekken en daar gaat natuurlijk een hele kolonie gigantische spinnen achter zitten en ik ga dat verkeerd doen en de volgende die binnenkomt gaat mij minachtend staan bezien van “gij dwaze geit, ge kunt er niets van”.
  • Complete chaos in de slaapkamer. Niet op een geestige manier maar op de ik-weet-van-geen-kanten-meer-wat-bedtijd-en-wakkertijd-is-manier.
  • Hele lijsten afrotelen van wat er vandaag weer fout gaat lopen, waarvoor ik vandaag weer te laat gaan zijn, wat ik vandaag weer op de verkeerde plek ga leggen…
  • Belangrijke (echt belangrijke!) dingen uitstellen en daar dan weer een paar nachten van wakker liggen.
  • Gerief buiten smijten aan honderd per uur
  • Rondlopen met de aandrang drastische dinges te doen. Weglopen, bijvoorbeeld. Verhuizen naar een appartement, of beter nog: naar een kleine studio van 30m².
  • Blazen en zuchten als er een mail of een telefoontje binnen komt (thuis, voor alle duidelijkheid) omdat ik weet dat als ik ga antwoorden dat weer een nieuwe ketting van vragen en problemen gaat teweegbrengen en ik heb daar echt de energie niet voor.

Het is een kleine, eenzame wereld. En ik weet niet waar het nu weer vandaan komt. Ge kunt niet verstaan hoe blij ik ben met mijn werk en mijn collega’s. De zon schijnt. Ik huppel door de dagen. En toch zit dat fucking beest daar weer naar mij te grijzen. Kruipt het langzaam dichterbij. Ruik ik de honger. Het is overleven van uur tot uur, proberen van niet verder weg te zakken.

Ik voel me vreselijk alleen. Ik wou dat iemand het hier even van me over nam. Zodat ik nergens meer moest aan denken. Echt , zoals: hier liggen uw kleren en er is al tandpasta aan uw tandenborstel. En ge gaat nu eerst op die mail antwoorden en dan gaat ge boterhammekes eten gelijk iedereen in plaats van de hele dag te teren op een appel, een liter grenadine, een pak chocoladekoeken en een kalissestok. En hier: al uw rekeningen zijn op tijd betaald en al die uitgerafelde onderbroeken (ge moet zo raar niet kijken, gij hebt die ook in uw schuif) liggen in de vuilbak en de verse zijn besteld en nee, gij moet dat pakske niet afhalen want ge gaat toch weer dat papierke van de aangetekende zending verliezen of niet meer naar de GB durven gaan want die zending is al van een week geleden en ge gaat weer denken dat die mens achter het loket van het postpunt u scheef gaat bekijken want wie laat dat nu in godsnaam zo lang liggen en nu vind ik dat niet meer en ‘t is GODVERDOMME ELKE KEER HETZELFDE MET U!

Dat, elke seconde dat ik niet aan het werk ben. Elke Fucking Seconde. Ge moet mij niet geloven, maar ‘t is lastig.

 

 

 

 

This entry was posted in Tleven, Zwartgallig gezaag and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Waarschuwingssignalen

  1. Samaja says:

    Ik me levendig inbeelden dat het verschrikkelijk lastig moet zijn. Hopelijk kan je het beest met iets afschrikken… courage!

  2. bentenge says:

    Pfff. Ik heb dat op het werk bij vlagen eens.

  3. Ide says:

    Ik weet nog veel.minder vanwaar dat beest komt..Maar shot het buiten. Het is niet nodig..Je bent fantastisch !! En vanaf nu stuur ik je elke morgen zo een SMS. ..Of je hem nu leest of niet..En. Nee je moet er niet op antwoorden..Het gewoon geloven!!!! ❤

Leave a Reply

