Zo’n Kitchenaid, hebben ze daar ook formaten van 20 liter in?

Recht over het café van mijn overgrootmoeder was er ooit een bakkerij. Zo’n kleine ouderwetse, die ik als kind misschien nog wel geweten heb maar het zou mij verwonderen.

In elk geval had de bakker een boekske met recepten op basis van gist, en dat is op één of andere manier bij de mama geraakt, die in het kader van haar grote transformatie tot voltijdse stadsduif nog steeds opruimacties organiseert, waardoor dat vandaag dus tot bij mij geraakt is.

Op voorhand: excuses voor de slechte prentjes. Maar voor de rest is het een zalig boekske. Uit 1947.

Gezien de recepten v oor een bakkerij bestemd zijn, zijn de hoeveelheden wat groter dan mijn machine aankan. Kneden in de badkuip lijkt een optie.

20170212_152423

En er staan een paar zalige recepten in.

20170212_15245020170212_152354

Ik ga daar heelterganst zekerst iets uit proberen. In iets kleinere porties, welteverstaan.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

