Gelijk een beetje schuldgevoel

Ik had op 1 januari normaal familiefeest. Ik heb mijn maten al twee weken niet meer gezien. Ik had op 3 januari moeten gaan werken maar dat is niet gelukt. Ik voel mij daar toch beetseken schuldig over.

Maar ik kan er echt niets aan doen. Ik was al heel zwaar aan het hoesten en het rochelen in de week voor ik vertrok, en ik heb heel Istanbul ondergekucht. Echt scheurende longen, een neus die kapot was van het snotteren, de steile straten op en af met nul lucht en massa’s gepiep. Ik heb mij zot geamuseerd, maar ook meer dan eens kapot geschaamd omdat ik zo hard stond te hoesten dat mensen mij raar begonnen te bekijken.

Nieuwjaarsdag was het helemaal naar de zak. Koorts. Van de mama mocht ik zelfs niet eens mee naar Harelbeke. Het werd héééél stillekes zetelzitten en vooral niet veel ademen want daarvan moet ge hoesten. Dinsdag kon ik gelukkig bij de huisarts terecht: ontsteking bovenste luchtwegen en cortisonepufferkes. Thuis voor de rest van de week. Gezien ik aan een loket werk heeft dat impact op mijn collega’s, en ik voel me daar niet lekker bij. Maar het ging echt niet anders. Zo lang ik rustig stil in een hoekje zit valt het mee. Maar van zodra ik wat actiever word heb ik het zitten: onstuitbaar rochelen en ademnood. Joy!

Deze morgen was ik duizend man sterk. Maar een half uur in de GB achter de hoek was al genoeg voor het einde van mijn pijp. Moe, gewoon. Uiteindelijk heb ik toch wat met meubels rondgezwierd, en daarnet voor het eerst in mijn leven konijn met pruimen gemaakt. Maar dat is genoeg om de rest van de avond in de zetel te ploffen.

Dat is allemaal geen erg en dat gaat allemaal wel over. Maar ik mis mijn maatjes. Ik kon nog niemand vragen om te komen aperitieven of nieuwjaar te vieren.Ik heb nog voor niemand eten gemaakt. Ik heb mijn familie niet kunnen vastpakken. En ik heb mijn collega’s laten draaien.

Maar ik ga dat wel goedmaken. Beloofd. xxx

This entry was posted in Familie en vrienden, In 9050, Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

