Istanbul II: the day after

Ik heb even getwijfeld om verder te schrijven. Amper thuis toen de zoveelste gek zijn machinegeweer kwam uitlaten voor Nieuwjaar. Niet dat ge daar volgens mij veel van merkt als ge niet in de onmiddellijke buurt zijt. De stad is gewoon zo vreselijk groot dat het al heel hard moet lukken dat ge net op die plek zijt.

Maar het laat mij natuurlijk niet onverschillig. Zo’n wonderbaarlijke plek, zo’n mooie mensen, en dan dit. Wat bezielt iemand om zich zo verheven te voelen dat hij denkt dat hij over leven en dood van iemand met een andere mening / levensstijl / politieke voorkeur / religie (daar hebben we ze weer) mag beslissen? Ik zeg niet graag drastische dinges, en mijn eerste reflex blijft om te willen begrijpen. Maar nu ben ik alleen nog maar boos. May he rot in hell. Serieus. Klootzakken!

Het is dus een beetje een raar moment om het over eten en drinken en winkelen te hebben. Ik moet nog een beetje afkoelen. Maar het komt wel, want we gaan ons niet laten doen. Niet door die zotten. Echt niet. Fuck them.

This entry was posted in Reizen, Zwartgallig gezaag. Bookmark the permalink.

One Response to Istanbul II: the day after

Leave a Reply

