Opruimwoede: the sequel

Ik ben die madam van Organise my House al meters voor, ik. Wat ze de laatste dagen stuurde:

  • Doe vijf keukendinges weg: ik heb net een hele zak vol ongebruikte augurkenlepels, citroenfileerders en raviolistampers de deur uit gedaan wegens dat lag al jaren in de schuif te vegeteren.
  • Gooi minstens vijf kapstokken de deur uit: ja, hallo. Die madam weet niets af van het bestaan van mijn neuroses. Ik heb ALLEMAAL GELIJKE kapstokken in huis, in het groot gekocht bij Ikea, allemaal met hun haak naar dezelfde kant gekeerd in mijn kledingrek hangen. Nu gij! Als het hier al eens een vreemd exemplaar rondhangt, dan is het omdat mijn moeder mijn strijk gedaan heeft (jaja, kweetet) en zij mijn jurken op een van haar eigen kapstokken naar bij mij thuis heeft gebracht. En dan werken die kapstokken op mijn zenuwen en moeten ze zo rap mogelijk weer naar de andere kant van Gent.
  • Haal beschadigd vaatwerk uit de kast en doe het weg: dat gebeurt hier ook geregeld. Geen teljoren met brokken af in mijn kot!
  • Oude dvd’s en cd’s sorteren: boven op zolder, allang gebeurd. Moet alleen nog naar containerpark.

Nu probeert ze mij wijs te maken dat ik echt zoveel servies niet nodig heb, maar die haring braadt niet natuurlijk. Ik heb massa’s servies nodig. Ik zou doodgraag nog veel meer servies hebben. Ik heb een serviesverslaving. Ik ben zot van servies. Ik zal toch zeker mijn “schoon servies” niet wegdoen, zeker? Of die twaalf gekoesterde sushiborden? Of die glazen dessertbordjes met krullen en frutsels? Of die vier bleekblauwe mokken die wat beginnen af te zien maar waar zowel mijn moeder als mijn tante liefst van al koffie uit drinken? Of die paar oude kommetjes van mijn oma? Nope, servies is off limits!.

Staat op de agenda vandaag: maak een lijstje van vijf kleine to-do’s die maar een paar minuten tijd in beslag nemen, en voer ze meteen uit. Ewel ja, voila, daar kan ik iets mee:

  • rekeningnummer doorsturen naar al wie mij nog geld moet. Ge gaat er niet goed van zijn!
  • vaatwasser leeghalen en vullen
  • die berg was uit de droogkast opvouwen/wegbergen
  • De theelichtjeshouders van nieuwe theelichten voorzien
  • De planten water geven

Niet spectaculair, maar na het afgelopen weekend meer dan genoeg. Ondanks die natuurlijk waanzinnig belachelijke opdracht over dat servies: ik vind die Chrissy wel een toffe.

This entry was posted in In 9050, Tleven, Wonen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

