Opruimwoede: kuisproducten

Ergens in de achterkant van mijn hoofd woont nog steeds het fabeltje dat ik ooit eens een goed georganiseerd, ordelijk mens ga zijn. Zo iemand bij wie het thuis altijd spic en span is, waar geen stofnesten of puinhopen te bespeuren vallen en waar de stylist van het woonmagazine kirrend binnen komt en gilt “maar ik hoef hier helemaal niets te doen!!”

Niet dus, maar ik doe mijn best. Ik heb een soft spot voor tjoeptjoepfilmpjes over declutteren en organizen en minimalisteren en zo. Mij laatste vondst is dit: www.organisemyhouse.com. Chrissy stuurt me elke dag een mailtje met het probleem van de dag. En ik ben zot van Chrissy.

Vlogen al buiten: keukenspullen (jaja, echt waar!), kleren (pfft, ik doe voortdurend kleren weg, ik heb x kapstokken en als ze vol hangen is het kuis, geen compassie), stationary (ik kan dat niet vertalen, maar in mijn geval werd dat twee grote dozen met schriftjes, notaboekjes, stapels papier etc..), tijdschriften (LM: ik heb het over u!!), beddengoed (een overtrek die niet stuk is, maar waarvan de stof te dun is geworden om nog fris aan te voelen). Dat ging goed, echt.

Maar vandaag heb ik een probleem. Kuisproducten. De opdracht: alles verzamelen op één plaats en een cleaning caddy maken waarmee je alle ruimtes in je huis kan schoonmaken. Nu ben ik zowat ‘s werelds slechtste huisvrouw. Enfin, nee, dat is overdreven. Maar ik kom uit een familie waarin de mensen achter hun plinten kuisen en hun onderbroeken strijken, en ik faal daar dus grandioos op alle fronten.Ik kuis nochtans wel eens graag. Kuisen maakt me vrolijk, maar alleen als ik ondertussen ook echt drastisch mag doen: meubels verzetten en de badkamer met een tandenborstel te lijf gaan en zo. Gewoon dagelijks onderhoud vind ik saai. Sinds de aankomst van de droogkast ben ik mee met de was. Strijken kan ik niet.

Maar ergens achterin mijn hoofd leeft dus dat idee dat het perfect moet zijn. En dus koop ik me te pletter aan schoonmaakproducten. Enfin, vroeger toch, ik ben daar in gemilderd. Maar vandaag liep ik een rondje in huis (Regel 1 bij opruimstuipen en het enige wat ik van Kondo -oersaai boek, overigens – heb opgepikt: verzamel alle spullen uit één categorie als je echt wil opruimen). En de opdrachten tot nu waren peanuts, maar deze krijgt me bijna klein.

Een stuk of tien dweilen (dweils?) , een massa kuisdinges die ik niet gebruik (iemand een tip om die ergens naartoe te brengen) en geen flauw idee hoe ik dat nu moet opruimen.

Echt, why??

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Opruimwoede: kuisproducten

  1. Samaja says:

    Vraag een rond op je werk of je er mensen blij mee kan maken? En anders een tripje naar het containerpark plannen ;-).

  2. jan says:

    Trek het je niet aan, Greet. Ik heb zowat evenveel kuisspullen in huis, denk ik, en kuis even weinig -of minder nog waarschijnlijk. De aankoop zelf maakt dat het huis al gekuist voelt 🙂

Leave a Reply

