Warme jas

Soms werkt dat kot op mijn zenuwen. Soms hang ik er teveel rond om goed te zijn. Soms voel me in het algemene gedruis een beetje verloren. Maar het blijft mijn warme jas: café Bombardon.

Omschrijven waarom is moeilijk. Ik ben geen muziekmens, maar de hordes jong volk die er vrolijk op alles waar geluid uit komt staan te jammen maken me vrolijk. Ik heb er ondertussen hele fijne vrienden leren kennen, en vrolijke maten, en cafekennissen die ik echt graag eens tegenkom. Van zodra de deur open zwaait volgt een kussende wandeling tot achter de toog: “hallo, helaba, hierse, moh – dat is lang geleden”. Het is een eiland, een haven, het verlengde van mijn living. Een kruipkot, soms, dat ook. Er vallen al eens woorden. Er wordt al eens teveel gezopen. Maar het is mijn nest.

Drie jaar deze week. Stijntje, ik zie u graag. Voor al de leute en de vriendschap, voor het scheuren van het lachen, voor het zingen en het dansen en het feesten. Voor de liefde die op warme avonden al van ver voor de deur over je heen spoelt. Voor een plek waar iedereen helemaal zichzelf kan, mag, moet zijn. Om al die wijze mensen een plekje te geven in het burgerlijke Gentbrugge. Om contrair te zijn, en soms eens lastig en soms zelfs onmogelijk te zijn.

Drie jaar Bombardon, drie geweldige jaren. Love you all.

14666051_1380324808662151_4204418533254974904_n  (Foto: Bianca Van Bunder, Taart: ikke)

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Warme jas

  1. bentenge says:

    Wel ja, ik moet mijn trui nog eens komen halen en dan kunnen we er gelijk nog eens enen gaan drinken ?

Leave a Reply

