Gentse Feesten 2016

‘t Is niet dat ik niet buiten kwam, maar ‘t was toch een heel pak minder dan anders. Een nieuw evenwicht en een acuut geval van nesteldrang hielden me vaker thuis dan ik gewoon ben. Maar toch werden het zalige feesten.

Zo verliefd dat ik ben op Gent, in die zalige zomerdagen waarop iedereen in volle glorie aan het feesten slaat. Op elke hoek van de straat bots je op bekend volk, overal is muziek, er zijn juweeltjes te ontdekken in alle hoeken en gaten van de stad. Het zijn de mensen die het doen. De muzikanten, de toneelspelers, de jobstudenten, de sfeerbeheerders, de uitgelaten massa Gentenaars en bezoekers, de flikken, de mannen en vrouwen van de vuilkar, de chauffeurs van De Lijn, … iedereen vastbesloten om het feestje tot de laatste druppel leeg te melken.

Het zijn de vrienden waarmee ik twee zalige avonden heb beleefd, en de mama die voor het eerst in haar leven leek te beseffen dat de Feesten echt wel veel meer zijn dan uitgeteld op de Vlasmarkt hangen (ik hang daar nooit, eigenlijk, ik heb het daar nooit wijs gevonden. Iedereen doet er veel te veel zijn best om cool te zijn).

Hoogtepunten: Mira Miro met Braquemart 1, het optreden van Sioen op Sint-Baafs, de Prince-cover van Pieter Embrechts, de fietsnaamimachines en een blij weerzien met Jan De Smet. Maar vooral gulder allemaal, en mijn maten. Gentse Feesten, I love you, tot volgend jaar xx

 

 

This entry was posted in #geluk, Congé, Familie en vrienden, Gent and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Gentse Feesten 2016

  1. nobutterfly says:

    je was zalig om zien op het scherm bij st-jakobs!

  2. Samaja says:

    Ik ben eigenlijk bijzonder weinig geweest deze editie, volgend jaar beter :-).

Leave a Reply

