Uw haar zou er van uitvallen

En dat is precies wat er aan het gebeuren is. Ik ben aan het ruiven dat het geen naam heeft, met als resultaat dat mijn schedelvel komt piepen. ‘t Is geen zicht, en ik probeer een beetje van niet in paniek te slaan, want het is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Ik heb alopecia areata, een erfelijke autoimmuunstoornis waarbij ge opeens een kale plek op uw kop krijgt. Het heeft met stress te maken. De twee episodes die er al waren, vielen niet toevallig samen met lichtjes ontwrichtende gebeurtenissen. Maar dit is van een andere orde. Een combinatie van stress en vermageren, of misschien toch vitaminegebrek. ‘t Is in elk geval redelijk heftig, en niet wreed plezant.Vooral omdat iedereen nu precies luidop moet vragen of ik dat wel weet dat ik precies mijn haar aan het verliezen ben. Ik weet het, ik ben er zelfs redelijk hard op aan het doorflippen, ge moogt zwijgen en stoppen met goede raad geven. Naar het schijnt zou het max een maand of drie mogen duren. Tot dan moogt ge u beperken tot de opmerking dat ik er goed uitzie. Bedankt!

This entry was posted in Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Uw haar zou er van uitvallen

  1. bentenge says:

    Mijn trui afhalen stel ik dan maar even uit, een maandje of drie meer zal geen verschil meer maken 🙂

Leave a Reply

