Rust zoeken waar ge hem kunt vinden

‘t Was een beetje van tranen met tuiten, zondagavond. Mijn beest zat al een paar dagen naar mij te smachten, en opeens sloeg het zijn klauw nog eens uit: “komt hier, mieke, dat ik eens deftig in uw nek bijt!”.

En bijten deed het. Veel te weinig geslapen de laatste weken, veels te veel muizen die de polonaise dansten, teveel gepieker en genadenk …. boem! Mentale hygiëne, het is nooit mijn sterkste vak geweest.

IMG_5289

Kijk, een prentje!

In elk geval: veel alleen thuis blijven was niet zo’n goed idee. Wat kleren in een valies gemikt, mijn schaamte opzij gezet, de mama gebeld, een paar dagen daar gaan schuilen voor het onweer. Gisteravond kon er alweer een lachske af, vandaag ga ik terug naar huis. Gevoederd met verse groentjes, uitgebreid ontbijt en onvoorwaardelijke moederliefde. Even op adem komen op een plek waarvan ge weet dat ze altijd veilig zal zijn, dat kan deugd doen.

This entry was posted in #geluk, Tleven, Zwartgallig gezaag and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

