Twee keer zeven, een dertien en een negen.

Omstandigheden zorgden ervoor dat ik dat starten met sporten een beetje heb moeten uitstellen. En de paniekvlagen net voor de jobwissel (en de complete chaos die dat in mijn hoofd veroorzaakt) deden niet echt veel goed aan het hele “ik zal eens wat beter op mijn eten letten”-plan. Maar kijk, ik ben op goede weg.

Tussen het moment waarop ik besloot dat het echt genoeg was en deze morgen: 7 kilo minder. Dat is goed nieuws, al zijn er nog 14 te gaan. Speekselmedaille voor mijzelf!

Tweede goed nieuws: dik 7 cm buikomtrek kwijt, en wat meer spiermassa bij. Dat laatste mag geen verrassing zijn, want de kinesist waar ik bij ga sporten heeft er een handje van weg om elke spier in uw lijf op te koteren. Samenstelling van de gemiddelde sessie: 20 minuten stevig doorstappen op een loopband, 15 minuten roeien en 15 minuten fietsen. En dan een klein half uurtje grondoefeningen met als doel al uw spieren uit de naad te trekken. Die mens doet dat zo goed dat ik het zelfs een beetje geestig vind, en dat is voor iemand die al haar hele leven allergisch is aan sport een hele prestatie. Gij moogt anders ook eens een uurtje sporten met een G-cup, we zullen dan nog eens over klappen over hoe geestig dat is, volleybal en zo.

Derde, en eigenlijk belangrijkste: mijn bloeddruk zakt langzaam naar hanteerbare hoogtes. Chronische stress op het werk gaf jaren geleden al aanleiding tot een paniekaanval van de bedrijfsarts die eens van alles kwam meten en wegen. Als uw bovendruk boven de 18 hangt, en uw onderdruk over de 10, dan is dat dus niet wreed in orde. Na een paar weken sporten kan ik met trots aankondigen dat dat naar 13/9 is gezakt.

Ik ben er nog lang niet, maar ik ben wel wreed content.

This entry was posted in Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Twee keer zeven, een dertien en een negen.

  1. nobutterfly says:

    Wat een schitterende resultaten!

Leave a Reply

