Serieus, is dat nu echt zo weinig?

Het enige toilet in huis is voorlopig nog in de badkamer boven. Daarom moet bezoek altijd langs de overloop, waar mijn schoenen geparkeerd staan. Toen Meneer J hier een paar weken geleden een bierfeestje gaf, was zijn buurvrouw één van de genodigden. Ze kwam na een badkamerbezoekje lijkbleek en in shock de living binnen (ok, dat is een bééééétje overdreven) met  “Zijn dat serieus AL uw schoenen? Serieus? Zo weinig!”

Ik ben daar gelijk nog altijd een beetje niet goed van, en dus heb ik nu net mijn inventaris opgemaakt. Oordeel zelf:

Lange laarzen

Altijd een probleem omwille van mijn ferme kuiten, maar gelukkig al jaren in het bezit van een paar bruine en een paar zwarte. De bruine kocht ik online. Ze werden deze week overigens op voorbeeldige wijze hersteld door Schoenmaker Stef op Ledebergplein, zodat ze nog een jaartje mee kunnen.

 

Sandalen

Drie paar en een paar peeptoes. De rode hebben een hele smalle hak, wat ze niet echt geschikt maakt voor tuinfeesten en kasseien, maar voor de rest zitten ze nog prima. Die gele zagen er na één dag al uit alsof ik ermee gaan voetballen was. En de blauwe kocht ik vorige zomer in Canada. ge moogt daarmee in’t water enal, dus dat is handig. De blauwe peeptoes zijn een halve maat te klein. Ummmpff.

Utilitair schoeisel

Een paar deftige wandelschoenen, een paar loopschoenen (ooit, misschien, waarschijnlijk niet) en mijn trouwe Dr. Martens, die al zeker 10 jaar meegaan. Lang rondlopen met die laatste gaat niet want ze zijn erg zwaar en de glijden van mijn voet af. Maar als ik een paar uur achtereen de keuken in duik zitten ze zalig.

De botjes

Cognackleurige uit Maastricht, die ik altijd vergeet wegens wel erg nipt en ik moet die dringend eens inlopen. Zwarte die geen toonbeeld van elegantie zijn maar dat kan mij niets schelen want ik heb ze de hele winter gedragen en geen minuut zere voeten gehad. En rode, van Brako, waarvan de zool vooraan al na een paar keer dragen los hing. Schoenmaker Stef is uw vriend.

20160424_174904

De deftige schoenen

Die van aan de zee waar ik mee thuiskwam om vast te stellen dat ze mij twee rechter schoenen hadden meegegeven (Vriendin K to the rescue) en die ook net opnieuw gefixt werden. De beige waar ik wat moeite mee had in het begin maar nu graag begin te dragen en de rode die eens op de leest moeten want het vel hangt van mijn hielen als ik ze langer dan vijf minuten aan hou.

20160424_174828

De gênante

Op weg naar de uitgang: afgetrapt en afgebleekt en uitgelebberd.

20160424_175005

De warme

Sloefen. Gekregen van mijn Canadezen. Veel te warm en ook wel wat te groot, maar een zaligheid als ge in de winter met natte, koude voeten binnen komt.

20160424_175021

Die om naar te kijken

Ik kan er op staan en ik kan er op lopen. Alleen, wanneer?

20160424_175035

Ergens ligt hier ook nog een paar afgetrapte espadrilles. Maar dat is het dan ook. Werkelijk AL mijn schoenen. Waarvan ik drie paar (nog) niet draag. Is dat nu zo weinig?

 

PS: jaja, ik moet ze dringend eens kuisen ook.

This entry was posted in Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

9 Responses to Serieus, is dat nu echt zo weinig?

  1. Dat zijn er ongeveer twee keer zoveel als ikzelf heb. 🙂
    Hier: hoge botten, lage botten, veterbotten, drie paar sneakers, twee paar sandalen, slippers, sloefen. De wandelschoenen en sportschoenen heb ik naar het containerpark gebracht. Een mens moet eerlijk durven zijn tegen zichzelf.

  2. jan says:

    Op de één of andere manier -en geen idee waarom- ben ik verslaafd aan uw blog 🙂

  3. Samaja says:

    Dat valt qua aantal inderdaad heel goed mee. Al moet ik toegeven dat ik ook gewoon bijna altijd dezelfde schoenen draag en de rest in de kast blijft staan wegens net te klein, niet comfortabel, te hoge hak, enz… Met dat we binnenkort toch verhuizen, ga ik daar eens met de grove borstel doorgaan

  4. Hier ook zeker niet veel meer schoenen eigenlijk. Ik ben niet van het type dat voor elke outfit bijpassende schoenen en handtas heeft. Je bent dus niet alleen 🙂

  5. resaarcle says:

    Dat schijnt inderdaad niet veel te zijn, ik heb er ook ongeveer zoveel en ik krijg daar ook commentaar op. Vreemd, he!?

Leave a Reply

