De soundtrack van een groot stuk van mijn leven

Of ik het al gehoord had? Iedereen was precies wreed gehaast om mij te laten weten dat mijn enige idool ever is gestorven. ‘t Is in orde, ik weet het ondertussen. En het is niet dat ik nu in zak en as zit, maar ik ben er toch niet goed van, dus ge moogt ophouden met mij zevenduizend berichten te sturen.

Er is een lange rij ex-lieven waar ik oorlogen mee heb uitgevochten omdat ze Prince niet konden rieken of zien of gewoon niet zo bijzonder vonden (ja, gij ook, Meneer J). Wie hem ooit live heeft gezien en hem minder dan geweldig vond: ik spreek niet meer tegen u!

Maar los van één van de allergrootste muzikanten ever, met een lang lijst compleet briljante nummers (en een nog langere met dingen tussen mwah en pffft, maar dat weegt daar niet tegen op) en een allround rare mens met kuren en streken en zwarte jartellen, was Prince de mens die mijn identiteit heeft bepaald in de jaren waarin identiteiten zich vormen.

Dansend in mijn kamer kon ik alles loslaten. Ik krijg nog altijd koude rillingen van parels als Adore, en ik word compleet whoezie van The most beautiful girl in the world. En ik kan echt echt echt niet stilzitten bij songs als Dirty Mind, Girls and Boys, Musicology, Black Sweat en Get on the Boat.

Nooit meer live te zien, maar Forever In My Life.

This entry was posted in Boeken en muziek en films enal and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to De soundtrack van een groot stuk van mijn leven

  1. bentenge says:

    Persoonlijk vind ik Sign of the times mijn Princesong.

  2. Veerle says:

    Oeps… Ik moest toch gisteren ook onmiddellijk aan jou denken… Met deze morgen bijna enkel Prince op de radio kwamen er toch enkele jeugdherinneringen boven.

Leave a Reply

