Metal en bier

Hier in huis geldt: elk zijn hobby, elk zijn frigo. De gewone, met eten, is van mij. De koelkast in het kot is van meneer J, en staat hier bij gasten bekend als “de bierfrigo”. Als ik het heel lief vraag mag ik er al eens een fles wijn in parkeren, maar liefst toch niet.

Omdat meneer J een enthousiast lid is van de Gentse Biervereniging zitten in die frigo naast zowat alle soorten trappist ook veel speciallekes. Het meeste ervan vind ik compleet niet te zuipen (sour ales, coffee stouts … ieuw!) maar El J en zijn biervrienden hebben daar een andere mening over.

Gisteravond heb ik de living ter beschikking gesteld voor een tastingsessie. Negen bieren die allemaal van ver en van dicht iets te maken hadden met metal, met notities en proefglazen en – helaas – ook de bijhorende muziek.

IMG_5054

‘t Zal ongetwijfeld lekker geweest zijn, maar het is niets voor mij. Ik heb mij dan maar creatief bezig gehouden in de keuken. Met zwart eten.

12991003_10208461688436453_176813445425991758_n

Er waren huisgemaakte crackers met maanzaad, cupcakes met frambozenvulling en zwarte slagroom, een een tapenade van zwarte olijven en ansjovis die ik met wat truffelolie onder zwarte pasta heb gemengd. Bier en Metal en Zwarteten, meer moest dat niet zijn. Thx voor een gezellige avond allemaal, maar volgende keer graag Funk en Bier. Paars eten, dat lijkt me wel wat.

This entry was posted in Eten en Drinken, In 9050 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Metal en bier

  1. nobutterfly says:

    Waw, zo tof van je!

  2. Samaja says:

    Brrr, zwart eten, lijkt me heel raar!

Leave a Reply

