De spruiten van Fieke

Vorige vrijdag maakte Fieke spruiten klaar. Ik was direct compleet weg van het recept, en profiteerde maandagavond van de uithuizigheid van El J om zelf aan de slag te gaan. ‘t Was weer veel te moeilijk om me aan het recept te houden, maar ‘t was er dicht genoeg bij.

IMG_4820

Gehalveerde spruiten, in blokjes gesneden appel en flespompoen door elkaar husselen met een dressing van olijfolie, golden syrup (ik had geen maple syrup), fijngehakte noten, muskaatnoot, kaneel en zout. Een half uur in de oven mikken op 200 graden (af en toe eens omroeren) en daarna nog een paar minuten onder de grill.

Geslaagd!

This entry was posted in Eten en Drinken. Bookmark the permalink.

4 Responses to De spruiten van Fieke

  1. Ik volg Fiekes blog ook maar deze zag ik niet passeren, het klinkt wel heel lekker 🙂

  2. nobutterfly says:

    mmm zalig lijkt me dat, ik ontdekte paar weken terug al dat spruiten in de oven zalig zijn maar dat er nog andere groenten bij kunnen, nice…

  3. Rob Alberts says:

    Dat ga ik ook eens proberen.

    Smakelijke groet,

Leave a Reply

