Very very 80s

Lang geleden dat ik zo hard gelachen heb in mijn keuken

Kookstuipen in 9050

Een vriendin en collega is een beetje een zotte fles en doet all things 80’s. En deze week werkt ze mee aan Villa 84 op Studio Brussel. Of ik niet een taart wou bakken in jaren-80 stijl?

Bajaat, gij, vanzelfsprekend datte. Flashback naar de keuken thuis, alwaar de mama en ikzelf in een soort eeuwigdurende kookmodus zaten. De intrede van de microgolfoven. Warm fruit in al uw eten. Felgekleurde coctails met veel rietjes. Oh boy.

Thuis was eten altijd vers. Groenten uit de tuin van mijn peter, zelfgemaakte confituur, eigen gebak. Maar in de jaren 80 viel het bestaan van het conservenblik niet langer te ontkennen. Hadden we altijd in huis: ananas in schijven, tvworstjes en fruitmacedoine.

Omdat tvworstjes niet zo lekker zijn in een dessert heb ik mij vooral aan het fruit gewaagd. En voor de rest was zowat alles kant en klaar. Very very 80s, indeed.

Ik…

View original post 138 more words

Gallery | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Very very 80s

  1. Mafaldine says:

    oh ja , ananasschijven met een kers in het midden! wij maakten een soort tiramisu (echte tiramisu werd volgens mij pas in de jaren 90 aan onze feesttafel geintroduceerd) met lange vingers gedrenkt in ananassap, daarop een soort crème-pudding-achtig iets en on top de ananasschijven met de marasquino kersen… Ga het recept eens proberen terug te vinden.

Leave a Reply

