Ontbijten

Van kinds af aan een drama: ontbijten. Peperkoek, yoghurt, melk en fruit, dat wou nog wel eens lukken (na veel gezaag), maar boterhammen? No way. En ook geen croissants, geen stokbrood, geen boterkoeken …

Meestal eet ik gewoon niets voor de middag, en als de middag uitgesteld geraakt (wegens vergadering x-entachtig) dan durft het dus wel eens tot een uur of drie, vier duren eer ik iets in mijn mond gepropt krijg.

Niet bijster gezond allemaal. Zegt professionele mens kweeniehoeveel. En dus ben ik nu al ruim een week aan het proberen om structuur in mijn eten te krijgen. Ik ontbijt. Met yoghurt, fruit en havermout, want die boterhammen zie ik nog altijd niet zitten. Ik middagmaal, met boterhammen (4 stuks astemblieft). Ik avondeet. Ik hou het aantal glazen wijn onder controle. En ik snoep niet meer, want ik heb gewoon geen honger.

Na een week zijn dit de resultaten: voortdurend een vol gevoel, en dus geen zin in tussendoortoestanden. gewandeld en actief geweest dat het geen naam heeft, en een weegschaal die goeiemorgen knipoogt.

Dat ontbijten ben ik ondertussen al redelijk kotsbeu, maar ik denk dat ik het toch nog een beetje ga volhouden.

This entry was posted in Eten en Drinken and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Ontbijten

  1. Dat begrijp ik niet goed, mensen die ‘s morgens niets eten. Als ik niks eet ‘s morgens ben ik een vod, en heb ik een ochtendhumeur :-).

Leave a Reply

