Een projectjeuh!

Ik probeer. Hard. Heel hard, zelfs. En soms lukt het. ‘t Is grote kuis waarvoor grote kuis gewoon een belachelijke omschrijving is. ‘t Is niet voor watjes. Per bootlading gaat hier spul richting kringwinkel en containerpark, ge wilt dat dus echt niet weten.

Eerst was het een beetje een vaag plan, maar toen werd het opeens een beetje dringend. Eind volgende week trekt de mama hier een paar weken in, wegens de projectontwikkelaar van haar appartement is gelijk niet wreed gehaast.Maar de mama haar huishoudstandaarden zijn wat hoger dan de mijne, dus opeens was het van serieus opkuisen en poetsen. Klap op de vuurpijl: morgen landt er een cameraploeg in mijn kot voor opnames voor mijn collega’s. En ik wil natuurlijk wel dat het dan een beetje in orde is.

Dus loop ik al drie dagen  non-stop te kuisen en te slepen en te verpakken en weg te moffelen (jah, sorry, dat van Rome en dat aantal dagen en zo). Nog een “geluk” dat ik al bijna vier dagen zonder pillen zit (voorschrijft kwijt), en daardoor niet meer slaap en compleet rusteloos door het kot dwaal, op zoek naar nog iets dat verzet, verkocht, weggegeven of vernield moet worden.

In mijn diepste binnenste ben ik een minimalist. Aan de buitenkant is mijn huis nu ook zo’n beetje die weg aan het opgaan. In tijden van emotionele turbulentie zou ik nog liefst van al in een witgeschilderde kartonnen doos gaan wonen, met een dekentje en mijn Kindle en witte wijn van een goed jaar. Maar dat gaat niet want in kartonnen dozen kunt ge geen gasvuur installeren. Zo komt het dat het er nu zo’n beetje zo uit ziet:

Voor wie  het mocht interesseren: de schommelstoel en zijn broerke (niet op foto) zijn te geef. Eerlijkheidshalve: het vlechtwerk is nog prima, maar er is vooral aan één exemplaar wel wat reparatiewerk te doen.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

