Vandaag (en ook wel een beetje de hele week)

Structuur, orde en regelmaat. Het zou mijn mantra moeten zijn, maar deze week liep dat weer eens volledig in het honderd. Werkdagen die soms meer van me vragen dan ik aankan, waarbij mijn hoofd duizelt van alle verwachtingen die ik niet kan inlossen. En de stress die daarmee gepaard gaat. En de vermoeidheid die dan de bovenhand haalt.

Een zware emotionele uitbarsting op dinsdag waar ik me nog altijd geen raad mee weet. Het gevoel gegijzeld te zijn in mijn eigen huis en de flashback die dat opleverde, en de instinctieve reflex om keihard te gaan lopen. Een hart dat alle kanten op danste, en de koppijn achteraf. Shit man, ik heb dat soort zever echt niet nodig.

Superwijze maar energievretende werkvergaderingen op woensdag en een puinhoop in de badkamer. Slepen door een halve donderdag, thuiskomen en uren in de keuken staan dansen. ‘t Was een sushifeestjen. Onvergeeflijk maar waar: er is een tonijn voor gesneuveld. Shoot me!

IMG_20160303_193807

‘t was supergezellig en naar het schijnt ook lekker (sushi, tempura en teriyakispiesjes met pruimen), maar ik kon eigenlijk niet meer echt eten wegens mijn keel begon dicht te slibben.

Vandaag was het opruimen en slepen en doen, want zondag wordt mijn huis zo’n beetje een filmset. Serieus! Maar dat wil dus ook zeggen dat ik weer eens in mijn huisduifkramp ben geschoten en dat de frustraties over wat er allemaal nog niet in orde is het halen van fierheid op wat er wel al allemaal gerealiseerd ben. En schuldgevoel over mijn onbestaande huisvrouwkwaliteiten. En dat ik het nooit ga kunnen, en dat ik slordig ben, en lui, en meer van dat fraais dat door mijn kop op wandel gaat als de vermoeidheid en de onrust toeslaan.

Dan moest de namiddag nog komen. Een halve dag ziekenhuis, vier afspraken bij kine’s en logen en peuten en zo. Het is niet ernstig maar wel nodig. Als die flipper achter mijn ogen de boel overneemt zijn de gevolgen niet mis: chronische slokdarmproblemen, overgewicht, rugklachten en meer van dat fraais. Jan Palfijn heeft vooral bijzonder vriendelijk personeel, maar ik kan me echt te pletter ergeren aan baliemensen die je eerst vragen hoe ze je kunnen helpen om dan vervolgens niet te luisteren naar wat je zegt en een compleet nietszeggend standaardantwoord terug schoppen. I hate you, mieke, en nog geen klein beetje . Ook geestig: vier keer na elkaar uitleg doen als je stem op zwier is. Een Eartha Kitt – tributeplaat opnemen had gekund.

Man, ik ben gewoon op. En ik heb het weer eens aan mezelf te danken. Maat houden, dat is echt teveel gevraagd. Morgen nog een kuiskramp en zondag de grote evacuatie. Ik ga brunchen met mijn lief en om zes uur thuiskomen en in mijn bed kruipen. Wakker worden is een optie.

Voor het hier weer één en al kommer en kwel is:

  • De zon schijnt in mijn hof! Ik heb een piepklein stadskoertje, maar gelukkig vangt het wel veel licht. Van zodra de zon over de daken geraakt (en dat is van eind februari tot ergens in november, dus ik mag echt niet klagen) is het in de zonnigste hoek al direct tegen de 20 graden.
  • Dankzij dat hoekje droogde de was voor de eerste keer dit jaar al een stuk buiten. Van buiten gedroogde was wordt een mens zelfs in de schaduw van het E17-viaduct goedgezind
  • Ik zit hier naar mijn kamerplanten te kijken en voor iemand die altijd zegt dat hij geen groene vingers heeft: ik doe blijkbaar toch iets goed. Er staat een halve jungle in de living.
  • Mijn lief keek niet eens vies toen ik zei dat er pizza in de vriezer zat want te moe om  te koken. Mijn lief was blij met diepvriespizza. Of hij deed tenminste zeer overtuigend alsof, en dat telt ook.
  • Soms zou ik echt niet weten wat ik zonder mijn lief zou doen. Hij is namelijk gewoon een geweldig lief. Gelukkig hoef ik me dat niet af te vragen.
  • Nog twee weken en we gaan citytrippen. Naar Düsseldorf, of all places. Joepie!
  • Volgende week zijt ge niet welkom ‘s avonds. Geen enkele avond. En ik kom niet buiten. En ik ga dat geweldig vinden.

Holadijee!

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Vandaag (en ook wel een beetje de hele week)

  1. bentenge says:

    Verdemme zeg, dan kan ik volgende week mijn trui niet komen afhalen ? 🙂

Leave a Reply

