Dingen die ik nooit zal begrijpen

Michel gooide een paar dagen geleden een lijst online van dingen die hij nooit zal begrijpen. Dit is de mijne:

Wat ik nooit ga begrijpen is dat er mensen zijn die in (om het even welke) god geloven, of in bachbloesems, of in homeopathie, of in nieuwetijdskinderen.

Op zijn minst verdacht: mensen die hun hele interieur bij elkaar shoppen in een meubelspeciaalzaak. Liefst in landelijke stijl. Nooit gesnapt.

Ik ken er die geen kaas lusten, en ik en er die geen chocolade eten. Geen van beiden zijn volgens mij normale mensen, maar ik heb nu een collega die ze allebei niet eet en die schiet toch wel de hoofdvogel af. Geen kaas eten, echt geen enkele soort? Serieus?? En over geen chocolade zwijg ik zedelijk, maar de woorden “inrichting” en “dwangvoeding” staan op de eerste rij in mijn hoofd.

Niet alleen irritant en levensgevaarlijk, maar ook vooral verwonderlijk:  mensen die razendsnel optrekken met hun auto, bij voorkeur in smalle woonstraten. Waarom zou je dat doen? Zelfs als er geen kat op straat is om omver te rijden, zelfs als er niemand is die je woedende blikken kan toewerpen,…. Wat heb je daar nu aan?

Ook raar: serieuze mensen. Mensen die weten wat ze later willen worden. Mensen met Ambitie. Mensen die vol enthousiasme visieteksten schrijven. Mensen die mijlpalen planten en Consultees spreken. Mensen die spreadsheetsharepointmatrixtabellen als behangpapier gebruiken. Mensen die gelukkig zijn als hun lijst klopt en hun plan lang en onleesbaar is. Raar, raar, raar.

Nog meer dingen/ mensen die ik nooit ga snappen:

  • Het concept funshopping
  • Met de auto naar het centrum van Gent rijden als je daar niet absoluut met de auto moet zijn
  • Verzamelaars
  • Absoluut willen winnen
  • Homohaters (waar moeien mensen zich eigenlijk mee?)

Iedereen doet / eet / gelooft natuurlijk wat hij wil, maar snappen? Nope.

 

This entry was posted in Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Dingen die ik nooit zal begrijpen

  1. bentenge says:

    Ik snap denk ik algemeen gezien quasi niks (van andere mensen).

Leave a Reply

