Show aan de zuid

Het was een maandag om wreed rap te vergeten maar gelukkig heb ik vermoedelijk nogal wat mensen een fijne namiddag bezorgd. En wel zo:

Men neme een lichte wikkeljurk en draagt die boven donkere kousen. Men hijst een zwart leren vestje aan en bedekt dit met een zware rugzak inclusief laptop. Men stapt in een fluks tempo van de tram. Men realiseert zich na ongeveer 200 meter en in volle avondspits dat de jurk tussen de kousen en de jas, onder druk van de rugzak aan de achterkant tot boven zijn onderbroek is gekropen. Men trekt de jurk omlaag en strijkt het gezicht op “niets aan de hand” en hoopt vooral dat niemand het gezien heeft. Men realiseert zich dat dat onmogelijk is, omdat het plein misschien niet zwart, dan toch wel donkergrijs ziet van het volk. Volk dat om voor de hand liggende redenen nogal veel plezier heeft.

  • Mijn held van de dag: de uitvinder van de blikdichte nylonkousen.
  • Mijn ego: gekrenkt
  • Mijn reputatie: nog naar de maner dan ze al was
  • Mijn humeur: ge zult mij dat niet kwalijk nemen, maar ik lag zelf zo’n beetje in een stuip van het lachen
  • Mijn goede voornemen voor morgen: hier liggen nog van die gewichtjes om aan een tafellaken te hangen. Ze lijken op kleine cupcakes. Het is dàt, of een ander kleed.

cupcakes

This entry was posted in Tleven and tagged , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Show aan de zuid

  1. Haha, wel leuk dat je er zelf mee kan lachen. Ik was daar ook, maar heb niks gemerkt 🙂

  2. Samaja says:

    Aan de Zuid zijn ze natuurlijk ook een en ander gewend ;-).

Leave a Reply

