Metabolisme

Het goede nieuws is: ik heb er één. Het slechte is: het vraagt veel te weinig brandstof. En ik zal u uitleggen hoe dat komt. Ik ben erin geslaagd op zes jaar 20 kilo bij te komen door niet te eten. Of alleen maar ‘s avonds te eten. Of alleen maar chocolade te eten. Waardoor mijn lichaam nu blijkbaar in een permanente staat van alarm verkeert. Sweet!

In elk geval woont in mijn lijf een vetberg waar je een chipsfabriek een half jaar mee overeind kan houden. En vandaag zei de machine dat ik eigenlijk maar 1485 calorieën per dag verbruik. Waardoor een dieet noodzakelijkerwijs iets van een 1200 calorieën mag bevatten. 1200 calorieën, ik heb dat eens opgezocht. Dat is echt niet veel. Zes avocado’s bijvoorbeeld, of 350 gram Frosties. Of zestien boterhammen. Of twee Big Mac’s. Enfin, ge verstaat mij wel.

Gelukkig (!!!) – en dat zei de dokter zonder spoor van ironie – kan ik sporten om daar iets aan te doen. Drie keer per week zelfs. Vanaf ergens volgende maand want eerst gaan ze mij nog eens binnenstebuiten keren om te meten en te wegen en te zien of er iets met voze hormonen in het spel zou zijn en zo. Maar vanaf dan is’t van de voor echt. Fini les vacances.

Benieuwd wat dat gaat geven.

This entry was posted in Eten en Drinken and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Metabolisme

  1. bentenge says:

    Ook best benieuwd.

  2. 1200 calorieën is echt niet veel…
    Hopelijk vind je een sport die je leuk vindt! Good luck!

  3. Pingback: Twee keer zeven, een dertien en een negen. | Licht Geschift

Leave a Reply

