No prentjes, toch lekker – update met prentjes

Ik ging dus voor één keer niet het zotteke uithangen en zou gewoon van alles kopen, opendoen en op tafel zetten. Of misschien ging ik toch één dink maken, of toch maar maximum twee.

Om halfacht ‘s morgens zat ik dan toch in de kookboeken te grasduinen, en werd het lijstje steeds langer. Om halftien was ik al terug van de Colruyt met een kar vol gerief waarvan zo goed als niets in de categorie “van alles kopen en open doen en op tafel zetten” viel.

Met wat assistentie van de mama die haar auto kwam afzetten werd dit het menu:

  • Pastasalade met gegrilde courgette en hazelnoten, dille en rozemarijn
  • Veggieburgers met kikkererwten, havermout en champignons
  • Salsa van avocado en mango
  • Salade van linzen met tomaat, rode ui en mosterddressing
  • Muffins met oude kaas en olijven
  • Terrine van gegrilde aubergine, mozzarella en tomaatjes
  • kippenblokjes, gemarineerd in yoghurt, chili en rode ui (het enige niet-veggieding op het menu)
  • Pompoenchutney 
  • Yoghurtdressing met blauwe kaas
  • Ceasar salad dressing (ow, garlic heaven!)

Voor dessert: fruitsla van meloen, ananas en sinaasappel en een biscuitrol met confituur van rode bessen en een halve emmer slagroom.

Het was dus een hele dag non-stop in de keuken. Opmerking van de mama: “gij beseft toch dat ge al de hele tijd loopt te zingen hé?”.

Yups. I know. Soms bekruipt mij dat wel eens. Ik ben graag ambtenaar en het werk kan boeiend zijn en ik kan er echt wel veel plezier en voldoening uit halen. Maar ik loop er niet zo te zingen en te dansen, en het gaat ook zelden zo spontaan, zo vanzelf, als de momenten in de keuken. Dat doet iets met mijn hoofd, mijn stoof en mijn frigo. Het is een soort flow. Het is alsof ik niet meer moet nadenken. Het is zelfvertrouwen waarvan ik niet eens wist dat ik het had. En het geeft een voldoening die ik nergens anders uit kan halen. Koken, ‘t is iets.

 

Update: Bianca nam tijdens het eten toch een paar foto’s en ik mag ze gebruiken. Joepie en merci Bianca.

12625717_1170966562931311_1051545931_n12571265_1170967046264596_923040172_n

This entry was posted in Eten en Drinken, In 9050 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to No prentjes, toch lekker – update met prentjes

  1. bentenge says:

    Hehe, dat zag er mij een interessant lijstje uit ! Houden zo dat fluiten bij het koken.

  2. Jammer van de geen prentjes. Wanneer open je een huiskamerresto? Ik zou afkomen! 🙂

  3. Samaja says:

    Mmm, dat ziet er allemaal lekker uit!

  4. Micheline says:

    Maar één dag in de keuken? Goed dat je er nog bij kon zingen 🙂

  5. sofieropmezelf says:

    Een blogje van jou lezen zoals dit, dat komt op mijn lijstje van “Dingen waar ik blij van word”

Leave a Reply

