Dingen die een mens gelukkig maken – Deel VI

In het kader van de zelfzorg schijnt het te helpen als ge positief denkt, zelfs als ge daar compleet geen goesting in hebt. Tijd voor een nieuw lijstje, peis ik dan.

  • Ik weet dat het eigenlijk niet klopt, dat lenteweer in de winter. Maar ik kan er niet kwaad om zijn. Zondag was het uit de zon behoorlijk fris, maar in de zon hing de lente in de lucht. En er is bijna niets dat mij zo blij maakt als de lente. En ik weet wel dat de winter nog gaat komen en dat het gaat sneeuwen en meer van dien bazaar waar ik absoluut niet tegen kan, maar dit is een positief lijstje en dus: leve de lente!
  • Warme chocomelk met verse slagroom. Omdat het zelfs in de lente aan de frisse kant kan zijn, en ge u dan toch aan iets moet kunnen warmen
  • Ontrommelen: ‘t is weer zo’n projectje dat halverwege gaat sneuvelen, maar ik ben er toch aan begonnen. Ge zult wel zien. Ik ben daar mateloos enthousiast over.
  • Mijn nieuwe werkplek. ‘t Is hier misschien ook weer verre van ideaal, maar het kan mij niet geven want hier kan ik voor het eerst in jaren deftig met mijn collega’s gaan lunchen in het personeelsrestaurants. We zitten hier ook allemaal tesamen, en ik vind dat wijs. Ik hartje mijn collega’s, eigentlijk.
  • Nog een voordeel aan de nieuwe plek: we zitten terug in de stad. Gentbrugge was wijs, maar ik heb dat hier gemist. En nu de mama haar tijdelijk verblijf hier om de hoek is, is dat dubbel gemakkelijk. Zoals in “mama, wat doe je maandagavond? Niets? Ok, ik kom eten!”. Ha!
  • Ik heb volgende week een spannende afspraak in’t verschiet. Dat gaat vonken geven, dat.
  • Dit weekend staat er een feestje met de vriendjes op het programma. Nieuwjaarkens doen enal. Dat wil zeggen dat ik in de kookboeken kan duiken. In kookboeken duiken maakt mij gelukkig.

Moh, zie, ik voel mij al sebiet een heel stuk beter.

This entry was posted in #geluk, Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

