Vandaag

Geslapen, iets rustiger, maar wel gewoon thuis. En in volle piekermodus. Want er moet iets gebeuren, zo kan het niet langer.

Rust, regelmaat, structuur… ik weet het. Maar ik ben er verdomd slecht in en de omstandigheden waren er de laatste maanden echt niet naar. Niet thuis, en niet op het werk. Dan sluipt het stilaan binnen: overmatig snoepen, teveel feestjes, teveel ongeopende post, belangrijke dingen uitstellen, negeren … tot de berg zo groot wordt dat het niet meer te negeren valt en de angst de overhand haalt.

Angst om door de mand te vallen (dat heet naar het schijnt Imposter syndrome), angst voor de mailbox, angst voor vrienden die ik al in maanden niet meer heb gecontacteerd en die ik nu niet meer durf bellen, angst in het verkeer, angst voor de bel, angst, angst, angst. En de toeren die ik uithaal om hem plat te slaan. En dan zo’n dag als gisteren…

Allemaal niet goed. Maar vandaag een piepklein beetje beter dan gisteren. Ik zal me daar maar aan vasthouden.

This entry was posted in Zwartgallig gezaag and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Vandaag

  1. Stil word ik ervan, van je bericht van gisteren en van dit bericht. Even geen idee wat ik moet zeggen, maar ik hoop dat ‘alles komt goed’ je toch een beetje moed geeft. Zorg goed voor jezelf!

  2. Ide says:

    Dikke dikke zoen van een van de oude vrienden…die er nog altijd zijn zunne!

Leave a Reply

