Wat het is

Weet ge wat het is?

Ik trok net bij de achterburen een ballon van de gevel en ze kwamen net buiten en zeiden dat ik me moest schamen. En ik dacht: fuck you, en ook wel dat ik me schaamde en morgen ging bellen. Om te zeggen dat vandaag by far de klotigste dag in maanden was. Dat ik zat te bleiten op café. Dat ik denk dat sommige dingen gewoon zo hard in uw ziel snijden dat het niet meer goed komt.

Vandaag was papadag. Die twee keer op een jaar dat ik er in slaag om mijn vader te zien. Na maanden bellen , mailen, smeken. En elke keer opnieuw rij ik naar huis in tranen. En ik kan dat hier niet uitleggen want het zijn zevenduizend bladzijden verdriet en zeer van ondertussen mee dan 30 jaar ver. En dat vandaag weer eens de wereld omver is gevallen en ik me afvraag waarom ik hier eigenlijk nog rondloop. En dat ik liefst zou verdwijnen. En dat ik straks moet gaan werken maar eigenlijk niet weet hoe. Dat ik zou willen oplossen. En dacht dat als mij ma er niet was ik al lang ergens van een brug was gesprongen. Want het is niets meer dan dat: ik ben moe, op, en het stelt niets voor, en er is geen uitweg.

En nu?

Straks wordt het dag en dan zijn er alleen vragen en die duizend mails van mensen die dingen van me willen die ik niet kan geven. En iedereen die denkt dat ik ben wat ik niet ben, en daar zijn verwachtingen op afstemt. En ik die de seconden tel tot het donderdag is, omdat ik dan in mijn cocon kan wegkruipen.

Oh fuck, ik wou dat ik zomaar vergeten kon worden.

 

This entry was posted in Zwartgallig gezaag and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Wat het is

  1. sofieropmezelf says:

    Maar meid toch… Ik lees, ik huiver, ik voel dat ik moet reageren, maar ik heb geen idee wat ik kan zeggen wat je zou willen horen… Alleen; ik heb ook zo’n periode gehad en geloof het of niet; dat gaat voorbij. Ooit zie je het gouden randje om die donkere wolk. X

  2. bentenge says:

    Vergeten, nee hoor, daarvoor ben je te fijn, te goed, te waardevol.

Leave a Reply

