Verbeelding Bookchallenge 2016

Ik las bij Fieke iets over een Bookchallenge voor 2016, en ik dacht: mocht ik daar nu ook eens aan meedoen?

En zie, ik ga gewoon meedoen. Wat zegt ge daarvan?

07-bookchallenge

Te lezen in 2016:

  1. Een boek dat meer dan 600 pagina’s telt: dat kan niet echt een probleem zijn.
  2. Een horror boek: dat dan weer wel. Ik kan daar niet tegen. Niet. Dus als iemand iets kan aanraden in het genre “horror voor kleutertjes” en me van een bijpassend nachtlampje wil voorzien, dan hoor ik het graag.
  3. Een detective: idem als hierboven, lees ik in principe ook gewoon nooit. Tips welkom.
  4. Een klassieker: zolang het geen Rus is moet dat lukken.
  5. Een humoristisch boek (joepie!)
  6. Een briefroman (een boek geschreven in brieven of e-mails)
  7. Een debuut (het eerste boek van de auteur in kwestie)
  8. Een boek waarin familie centraal staat
  9. Een boek waarin geestelijke gezondheid centraal staat
  10. Een boek waarin de dood centraal staat
  11. Een boek waarin geloof/spiritualiteit centraal staat
  12. Een boek waarin eten centraal staat: zo’n dingen lees ik nu eens nooit … NOT. Ik spartel met kweeniehoeveel goesting boeken over eten door. Staat momenteel al zeker op de Kindle geparkeerd: A Curious History of Food and Drink van Ian Crofton
  13. Een stiekem-wil-ik-niet-dat-iemand-weet-dat-ik-dit-boek-heb-gelezen-boek (van zelfhulpboeken tot stationsromannetjes): werkelijk massa’s van dingen.
  14. Een boek geschreven door een auteur met Afrikaanse roots
  15. Een boek geschreven door een auteur met Aziatische roots
  16. Een boek geschreven door een auteur met Latijns-Amerikaanse roots
  17. Een hervertelling van een bekend sprookje
  18. Een boek geschreven door een auteur toen hij/zij al boven de 65 was
  19. Een boek geschreven door een auteur toen hij/zij jonger was dan 25
  20. Een boek geschreven door een auteur die dezelfde voornaam heeft als jij: ik wou dat ik Ann heette, of Collin of zo. Dat laatste zou wel een beetje belachelijk zijn.
  21. Een boek waarin het hoofdpersonage holebi is
  22. Een boek waarin het hoofdpersonage een kind jonger dan 12 is
  23. Een boek waarin het hoofdpersonage geen mens is
  24. Een boek dat zich afspeelt in de toekomst
  25. Een boek dat zich afspeelt in een ver, ver verleden (hoe verder, hoe beter!)
  26. Een boek dat springt tussen verschillende tijdsperiodes (heden en verleden, verleden en toekomst, heden en toekomst, verleden en nog verder verleden…): voor wie zelf nog op zoek is naar een tip: The Time Traveler’s Wife van Audrey Niffenegger was een pareltje.
  27. Een boek dat zich in de dichtstbijzijnde Vlaamse stad afspeelt
  28. Een boek dat je in 2015 kocht en dat nog steeds ongelezen in de boekenkast staat: keuze in overvloed, als de Kindle meetelt.
  29. Een boek van een auteur waarvan je in 2015 al iets las
  30. Een boek dat een andere deelnemer van de Verbeelding Book Challenge je heeft gegeven: laat iets weten als je meedoet, ik zoek een boekenruilmaatje.

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

6 Responses to Verbeelding Bookchallenge 2016

  1. Super dat je meedoet! Blij dat ik je kon inspireren en overtuigen om mee te doen, je zal het je niet beklagen! Als je een horrorverhaal-voor-kleutertjes vindt: let me know! Ik ben ook niet zo goed met die dingen… Over hoe ik de puntjes in ga vullen ga ik nog even nadenken, maar ik heb wel al ideeën. Voor nummer 20 ben ik wel blij met een ‘gewone’ naam. Het worden leuke uitdagingen, ik ben al benieuwd naar je updates!

  2. nobutterfly says:

    Ik ben ook aan het twijfelen maar ik ga al blij zijn als ik aan 12 boeken geraak op het einde van het jaar. Een tip voor het hoofdpersonage dat holebi is: De liefde, de ziekte, de dood, een trilogie over homo’s in Stockholm, echt heel goed en het gaat ook over de dood en over religie. Zou je niks van Aspe kunnen lezen, dat speelt zich af in Brugge en is toch wel een detective?

  3. Kathleen says:

    Fijn dat je meedoet én al een plan hebt. Zover ben ik nog niet geraakt. 😛

  4. Johan Lamarcq says:

    Volgens mij kunnen punten 1,2,4,7,8,10,11,13,15,17,19,18,23 en 25 gemakkelijk in één keer weggewerkt worden door De Heilige Schrift te lezen. Toegegeven, een beetje zeuren want de ene keer zie je de bijbel als 1 boek en de andere keer haal je een specifiek boek uit het geheel. (Ik zou bv het boek van Job durven plaatsen onder punt 2 en 23)

    Misschien is punt 14 ook van toepassing als een in Egypte geboren Jood ook meetelt als Afrikaan. En ik ben zeker dat er toen machtshebbers waren die het bed deelden met zowel slavinnen als schandknapen maar ik weet niet of een dergelijke koning een hoofdrol heeft gekregen in de bijbel.

  5. Juij! Ik doe ook mee 🙂 Leuk om te zien wat andere deelnemers gaan lezen 🙂

Leave a Reply

