‘t Is af, mijn vat

Gelukkig lag er nog een verloren verlofdag in de schuif, en een hoopje gesprokkelde overuren. Want het is af, helemaal af, dat vat van mij.

Het begon met een nieuwe baas, het einde van GentBlogt en een meer dan geslaagd Lichtfestival. Het was overigens een jaar van heel veel feestjes en etentjes, en ook het jaar waarin Meneer J en ikzelf tot onze stomme verbazing moesten vaststellen dat we elkaar al vijf jaar kenden.

Het was een jaar van veel reizen en uitstappen maken: Eindhoven, Birmingham, en Canada. Vooral dat laatste was een erg emotionele bedoening, en een prachtige reis.

Mijn moeder verkocht het huis waar ik in opgroeide en kwam in Gent wonen. Het is zalig om haar zo dichtbij te hebben, maar zo’n verhuistoestanden en het mee opvolgen van de werken op haar nieuwe adres vraagt tijd en geduld en veel van iemand die van geen beiden overschot heeft.

Op het werk was het zoeken naar een evenwicht en een eigen plekje. Na een jaar heb ik dat nog altijd niet helemaal gevonden, maar het gaat wel beter. Zelfs al merk ik nog zo goed als elke dag dat het nooit meer wordt zoals een paar jaar geleden. Zelfs al spoelt mijn enthousiasme nog geregeld weg als het beest in mijn kop in een kramp schiet.

Het was een raar jaar, een overvol jaar. Met een paar behoorlijk zwarte dagen en met zoveel ervaringen dat het me soms dreigde te overspoelen. Maar het was vooral een geweldig jaar. Met dagen om nooit meer te vergeten. Dagen om met een brede smile op terug te kijken.

Wat een jaar.

Boeken toe, nu. En naar huis.

Fijne vakantie gewenst!

This entry was posted in #geluk, Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

