Gevonden: het ideale huisdier

Ik zie wreed graag beesten. Katten, en vooral honden. Dingen met maximaal vier poten en pluizig vel: smelt! Maar de puinhopen van mijn chaotisch bestaan bieden geen veilige thuis voor een huisdier en gelukkig zegt Meneer J elke keer met stalen blik “nee” als ik over een hondje begin.

Een paar weken geleden volgde ik bij Modus 30 een workshop over fermenteren. Die werd gegeven door een zeer enthousiaste Diëgo Van De Keere van Anupana. Ik moet zeggen dat ik het vliegend schijt krijg van “alternatieve gezondheid” en de miraculeuze eigenschappen van god weet welke groensels, maar Diëgo kent zijn beesten en kan er zeer entertainend over vertellen. En hij gaf ook starters mee: eentje voor Kombucha en eentje voor Waterkefir.

En dus stond ik daarnet mijn beesten eten te geven. De ene lust suiker, gedroogde vijgen en citroen, de andere lust liefst van al honing, suiker en groene thee. Als ze hun werk gedaan hebben kunt ge het eindproduct drinken, verzekert men mij. Maar ik ben daar niet zot van, dus beperk ik me vooral tot een wedstrijdje “hoe lang kan ik ze in leven houden”.

IMG_4425

Hey, het is in elk geval beter dan een tamagochi!

This entry was posted in Eten en Drinken, Kookstuipen and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

