Queen of vieze beesten

Mocht ge u afvragen hoe ik dat doe: ik zou het zelf niet weten. De snotstroom is onder controle, joepie daarvoor. In de plaats daarvan kwam sinds deze middag een akelig herkenbaar gevoel opzetten: keelpijn, van de rare soort.

Iets meer dan een jaar geleden leverde mij dat vijf dagen kliniek op, gekoppeld aan een infuus antibiotica. Een abces, in mijn keel! Joy! als het niet rap genoeg over ging, dan moesten mijn amandels eruit. Nu hebben ze uit mijn lijf al wel wat onderdelen gepeuterd, dus aan wat er nog in zit ben ik redelijk gehecht. Ik was nogal wreed content dat ik ze nog een beetje mocht houden toen na drie dagen eindelijk dat keelgat weer min of meer open ging en ik er een stuk druif door kreeg.

De arts (en hele lieve mevrouw, echt) zei al dat sommige mensen daar achteraf nooit meer iets van hoorden, en dat het bij anderen gewoon terugkwam. Ik wou dat ik daar toen geld op had ingezet. Want dat voos gevoel van vandaag, dat is dus net hetzelfde als toen.

Deze keer ben ik wel veel slimmer geweest dan de vorige keer. In plaats van te wachten tot mijn hals er uit zag alsof ik een watermeloen had doorgeslikt ben ik nu per direct naar de dokter gestapt. Een abces is het (nog) niet, maar de boel is wel ontstoken. Duimen maar dat dat vrachtschip antibiotica dat ik net heb gehaald het tij nog kan doen keren.

Ieuw!

This entry was posted in Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Queen of vieze beesten

  1. Veel beterschap! Hopelijk loopt het niet zo’n vaart als vorige keer…

Leave a Reply

