Donkere dagen

Ik ben al twee weken in blijde verwachting van mijn jaarlijkse winterklop, maar hij komt niet. ‘t Is nog vroeg om victorie te kraaien, maar voor het eerst in eeuwen zit ik niet bij elke kerstbal die onder mijn ogenkomt zure smoelen te trekken en wil ik niet bij elke jingelende bell  onderduiken in mijn kelder tot 1 januari.

Komt waarschijnlijk door die lange, zalige zomer. En door de zachte herfst. En ook wel omdat ik vanaf donderdag weer in het centrum ga werken en ik de laatste weken gewoon weer helemaal verliefd ben op mijn stad.

Ik heb gelijk echt geen goesting in een winterdip dit jaar.

This entry was posted in Gent and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

