Gentbrugge, die schone (vroeger toch..)

Ik weet niet of ge het weet maar ik ga nog maar eens verhuizen op mijn werk. Op vier jaar tijd officieel de derde maar in de praktijk eigenlijk de vierde keer. Ondertussen ben ik zo nomadisch dat ik alleen nog maar een rugzak moet verzetten. Ander gerief heb ik al lang niet meer.

Van de Korenmarkt naar AC Portus (Den Belgacom) naar Gentbrugge naar AC Zuid. Voorlopig. Want over zes maanden veranderen we dan nog eens van verdiep en god weet wat er daarna gebeurt.

Gentbrugge was natuurlijk lekker makkelijk. Als ik een glijbaan vond die lang genoeg was kon ik vanuit mijn bed bij wijze van spreken per direct naar mijn bureau glijden. Te voet gaat ook (5 minuten), of met de fiets (2 minuten). Maar ik ben niet echt rouwig om de verhuis terug naar het centrum. Kom ik nog eens ergens.

Over een paar weken gaan hier in het gebouw de boeken dicht. De muziekschool neemt over, en het loket bevolking en de politie blijven achter, maar wij vertrekken met een dikke 70 mensen. In het kader van die verhuisoperatie probeer ik de mensen wat te entertainen en loop ik dus ook geregeld eens rond om foto’s te nemen, mensen te zoeken en de ideale plek te vinden voor een afscheidsdink.

Op zo’n tocht bots ik al eens op iets, zoals een dikke week geleden op een gigantische kaart van Gentbrugge. Een oude, pre E17. Mijn straat loopt verdorie dood in een bos. Het Keizerspark is nog hopeloos op zoek naar zijn toekomstige cool. De Racing was er nog niet maar de Gantoise dan weer wel. Het huis waar ik vele jaren later een niet nader genoemde cafébaas zou voederen staat er al. Koningsdonk zit er ook nog een beetje hetzelfde uit. Geen viaduct, dat spreekt. Moh seg, wijs, die prentjes!

 

This entry was posted in In 9050 and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

