Zalige lome dagen

Weet ge wat? ‘t Was wijs dit weekend. Donderdag kwamen er maatjes eten en ik had mij voor één keer niet compleet overboord gesmeten: pompoensoep met paprika en kokosmelk, stoemp van savooikool, champignon-notenburgerkes en in balsamico en honing geroosterde wortels en rode uien. En chocomousse, voor dessert.

‘t Was eens niet met een hele horde, maar gewoon met zijn vijven, en ‘t was gezellig, met bijzonder grappige verhalen over hoe je de was moet sorteren. Dat blijkt dus nogal te verschillen van huishouden tot huishouden.

Uitslapen op vrijdag, wat tegenwoordig bijzonder goed lukt en ik ben daar niet rouwig om. Opstaan, met de mama naar den Ikea trekken, in bed kruipen voor een ferme dut tot mijn vent thuis was. Den overschot opgegeten en genoten van de Minions-film die compleet zonder scenario maar wat rondbotst maar bij momenten gewoon echt grappig is.

En dan twee dagen met zo goed als niets. Een beetje aan mijn vent plakken, gaan eten bij de mama, de liefde van mijn leven en zijn zusje naar de scouts brengen, schoenen kopen en thuis rustig opruimen en nu een beetje in de zetel zitten dromen. ‘t Klinkt misschien een beetje aan de saaie kant, maar ik geniet zo van dit soort weekends waarin niets moet. Het regent buiten, maar hier binnen is het warm en er branden weer kaarsen. Ik wou nog iets bakken maar zelfs daar ben ik te lam voor.

Morgen begint de werkweek weer, en ik ben vast van plan daar met veel goesting aan te beginnen.

This entry was posted in #geluk, Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

