Peerby – dinges delen enal

Over een week of twee komen er 12 mensen eten. Ge kunt niet geloven hoe blij ik daarmee ben. Ik ben al bijna twee weken aan mijn menu aan het puzzelen, en eindelijk valt alles zo’n beetje in elkaar.

Alleen, mocht ge het nog niet weten, ik ben volslagen neurotisch. En dus kan ik me niet voorstellen dat die mensen met verschillend bestek moeten eten. Of toch, maar dan radicaal verschillend en niet zoals nu in mijn keukenschuif genoeg voor elf en dan een extra vork erbij toveren. Vijzen. Los. Maak een zin. Ge snapt mij wel denk ik.

Ik dacht dus: ik moet naar den Ikea achter zevenduizend dezelfde vorken en messen. En toen dacht ik: doe niet belachelijk. Er is ook zoiets als Peerby, waar je spullen met je buren kunt delen. Ik ben zelf zo’n sucker die zich ambetant voelt als ze een aanvraag niet kan beantwoorden (nee, ik heb geen orgelken, en ook geen tegelsnijder) en dus bedacht ik me opeens dat er nog wel van die mensen moesten zijn.

Aanvraag ingediend, zegt dat spel dat ze dat aan 100 (serieus, honderd!) mensen uit mijn buurt gaan vragen. Dat kan toch niet meer fout lopen?

This entry was posted in Eten en Drinken, In 9050 and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Peerby – dinges delen enal

  1. Super initiatief! Ik moet dat ook eens gebruiken eigenlijk. ‘k Wil ook al lang ‘lid worden’ van de plaatselijke LETS, maar het komt er niet van…

Leave a Reply

