Het belangrijkste rondpunt van hééél de wereld

Ergens achter mijn hoek ligt sinds tijden het rondpunt der rondpunten. Het heeft mij een paar jaar gekost om door te hebben dat het er effectief lag, en ik breek me nog elke keer het hoofd over waarom iemand het ooit een goed idee heeft gevonden om er net daar één te voorzien. Iedereen rijdt daar gewoon rechtdoor, al was het maar omdat het een compleet belachelijk zicht is als je daar een bochtje draait.

Het rondpunt zelf bleek zich vorige week bij de feiten neer te leggen. Letterlijk zelfs, toen de verkeersborden langs de bevestigingspaal van eerlijke schaamte naar beneden gleden. Een attente buurtbewoner verzon dan maar een tijdelijke oplossing.

IMG_3614

IMG_3615

De prentjes zijn van gisteren. Misschien zag het opperhoofd van de Orde der Rondpunten mij bezig, want deze morgen wandelde ik daar opnieuw voorbij en waren de verkeersborden opnieuw opgekrikt. Het geheel kreeg een opvallende gele voet, waardoor ik voor het eerst in mijn leven iemand ook effectief rond het rondpunt heb zien rijden.

IMG_3617 IMG_3619

De vraag “waarom ligt hier eigenlijk een rondpunt?” blijft tot op heden zonder antwoord.

This entry was posted in In 9050 and tagged , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Het belangrijkste rondpunt van hééél de wereld

  1. bentenge says:

    Dat zal gediend hebben om KPI’s te halen denk ik 🙂

  2. sofieropmezelf says:

    Dat is om de voorrang-aan-rechts-regel te annuleren. Auto’s die “op” de rotonde rijden hebben nu voorrang.

Leave a Reply

