Naan

Kookstuipen in 9050

‘t Is de schuld van de Britten en van het feit dat ik binnenkort een paar dagen naar Birmingham ga. Naan, ge kunt dat dus relatief gemakkelijk zelf bakken:

  • 500 gram bloem met een zakje droge gist (7 gram) mengen en droge kruiden (venkel, maanzaad, vindalookruiden in dit geval). Ik heb er voor het zekerste ook nog wat verse koriander door geroerd.
  • Toevoegen: 2 eetlepels yoghurt, een eetlepel olie en 300 ml lauw water.

Dikke vijf minuten kneden en dan afgedekt en op een warme plaats een uurtje laten rijzen.Verdelen in porties (maat: pruim) en dan zo dun mogelijk uitrollen.

IMG_3403

En dan stond in dat recept dat ik dat in de oven moest duwen, maar ik moest het weer beter weten natuurlijk. De grillplaat op.

IMG_3404

Voor wat extra smaak heb ik de bovenkant ingekwast met wat fijngewreven look en olie. Met dat vuur moet ge een beetje prullen, want dat…

View original post 81 more words

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

