Waar we het afgelopen weekend weer allemaal rondhingen.

Moe of niet, sociaal zult ge zijn. Er stond niet zot veel in de agenda maar uiteindelijk was het toch wel weer een drukke bedoening. Met mijn kop die gelukkig een beetje normaal deed was ik vrijdagvoormiddag aan het werk voor het shoppingweekend. Wie mij een beetje kent ligt NU in een deuk.

Vrijdag was ook poetsdag, wat in mijn boeken altijd meubel-verzetdag is. Elk zijn eigenaardigheid zekers?

Zaterdag was het wandeldag en receptiedag en festivaldag. Ik ben rond de middag vertrokken naar de mama en we wandelden samen naar Watt waar we een poging deden om niet naar elkaars gezicht te kijken want dat was vast in tranen van het lachen geëindigd. Zelden zo’n hoge concentratie aan identiek geklede “hippe” mensen gezien. ‘t Is nu toch echt wel een beetje belachelijk aan het worden. Los daarvan, een paar mooie dingen gezien en niet in het minst het gebouw zelf dat er zo’n beetje ambtenarees uit de jaren zestig uitziet. Schoontje.

Van daar doorgestoken langs het begijnhof dat om één of andere reden altijd van de radar valt bij wie Gent bezoekt. En dat dat zonde is, want het is een hele mooie verstilde plek. Of nee, wacht, hou dat maar zo.

Verder gewandeld tot op DOK, waar de sp-a een ledenfeestje had. ‘t Was daar gezellig en er was veel gekend volk, maar ik was vooral zo gelukkig om deze meneer nog eens breed lachend op een podium te horen spreken.

Meneer Termont en Meneer Onderlijveken.

Meneer Termont en Meneer Onderlijveken.

Voor alle duidelijkheid: ik heb het over de meneer links. Dat het goed met hem ging, zei hij. Ik ben daar wreed content mee. Dat we niet zo moeten lullen over dat mobiliteitsplan, want dat we de bestuursploeg er dankbaar voor zullen zijn. Dat wanhopig rondzwervende mensen vooral mensen zijn. En zo nog van die dingen die van hem zo ne schone mens maken. Iedere stad ter wereld zijn eigen Termont, zou dat niet geweldig zijn?

Daarna hebben we de mama thuis afgezet, want anders loopt die toch maar bij nacht en ontij door de straten (zo’n stadsduif dat dat is!). En wij reden weg richting huppeldepuppelgem, ook gekend als Lozer – Kruishoutem, voor een festival. Prima organisatie voor een eerste keer, en precies wel geestig spel, die Manedans. Maar ik was moe en had het koud en ben mij dan maar in de auto gaan opwarmen.

Een mij totaal onbekende zinger

Een mij totaal onbekende zinger

Zondagvoormiddag was het in de voormiddag een beetje rondprullen, in de namiddag met de mama afgesproken voor Land van Garage. ‘t Was daar eigenlijk lichtelijk geweldig. Stralende zon, een massa volk (gelukkig waren we vroeg en was er nog geen lange wachtrij), een wisselvallig maar geestig aanbod kunstwerken en bij wijze van slagroom de autovrije Dampoort. Kunnen we dat niet elk weekend organiseren?

IMG_3259 IMG_3253 IMG_3244

IMG_3260 IMG_3276 IMG_3284

IMG_3286 IMG_3292

IMG_3296

En toen ben ik naar huis gegaan en heb ik last-minute beslist dat ik wilde aperitieven met vrienden en buren en heb ik nog een beetje gerief bij elkaar gemikt.

Foto: Bianca Van Bunder

Foto: Bianca Van Bunder

Met pintjes van 13. Iel lekker!

Vandaag is’t maandag. Ik ga daar heel kort over zijn. Fuck Maandag!

This entry was posted in Gent, Tleven and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Waar we het afgelopen weekend weer allemaal rondhingen.

  1. bentenge says:

    Yes ! Fuck maandag. Dat zag er dus een heel leuk en druk weekend uit.

  2. Gezellig! Na zo’n weekend is maandag inderdaad veel minder leuk…

Leave a Reply

