Bankschroefhoofd en schaterlachen: emoswing in actie

Deze ochtend:

Van u kwaad te maken krijgt ge koppijn. Ik ga dat dus niet meer doen. Gisteravond kwam ik onder hoogspanning thuis en tegen de tijd dat ik in mijn potten begon te roeren was ik misselijk van de pijn. Echt, spuugmisselijk. Voor de vorm en omdat ik Meneer J nog even wou zien schepte ik nog een bord vol, maar na twee happen wou ik eigenlijk liefst van al mijn kop in de wc-pot steken.

Met een motilium en een pijnstiller ging het wat beter, maar ik durfde daar niet zo meteen het dagelijkse olijke duo humeurpil en angstpil achteraan zwieren. Het resultaat was voorspelbaar: woelen, keren, veel te vroeg wakker worden, wegzakken in dromen die ge u liever niet meer herinnert en meer van dat fraais.

Heel mijn gezicht deed pijn, van mijn bovenkaak tot mijn haarwotels, langs mijn oren naar achter en naar boven. Tof!

Overdag:

Hahahahahahahihihahaha – geïnteresseerd knikken – flauwe plezante uithangen – door mensen die ge al lang niet meer gezien hebt bezorgd gevraagd worden of alles wel goed gaat – haha (maar dan in mineur) – vooral NIET met uw hoofd bewegen want dat voelt aan alsof het er af gaat vallen – geïnteresseerd luisteren – koorts, zweten, buikkrampen – een gesprek too close for comfort waar ik met tranen in mijn ogen van ben gaan lopen – paniekaanval in winkel (zweten, zweten, zweten, adem in, adem uit) – opluchting in het pretpark van de foodafdeling – naar huis – janken van de koppijn en de misselijkheid op de bus – frustraties afreageren in de keuken – zijde nog aan’t volgen? – bleiten voor de tv.

‘s Avonds:

Drie keer na elkaar hardop zitten gieren van het lachen, en wel hiermee en hiermee en daarmee. ‘t Is op voor vandaag. Slaapwel.

This entry was posted in Tleven and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

