Sodabrood

Kookstuipen in 9050

Ik moet straks nog kijken naar aflevering vier. Dat komt omdat ik al drie keer naar aflevering drie heb zitten gapen. Het was bread week bij The Great British Bake Off en dat is gewoon de allerbeste week.

Een zekere Alvin deed iets onwaarschijnlijks met een sodabrood. Dat soort broden gaat een pak sneller omdat er geen gist bij komt kijken, en dus ook geen rijstijd. Zo snel dat ik zelfs geen goesting had om naar de bakker te lopen. Ik zou dat wel eens fixen, ikke. En ik heb dat dus gefixt:

Sodabrood Sodabrood

Zo ongeveer uit mijn hoofd:

  • 175 gram bloem
  • 25 gram havervlokken
  • 1 kleine koffielepel zout
  • 1 kleine koffielepel bicarbonaat
  • 125 ml yoghurt
  • een handvol zonnebloempitten
  • een handvol geroosterde amandelschilfers
  • een handvol basilicum (met dank aan de housesitters heb ik pistoubasilicum in mijnen hof, en die smaakt echt onwaarschijnlijk lekker)
  • twee handen vol gemalen kaas
  • vier…

View original post 134 more words

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

