Dinges die rondlopen in mijn kop

Ik ga een trekhaak op mijn auto monteren en een caravanneke kopen. Zo’n dwaas bakske, compleet gedemodeerd en te lelijk om terug in te zijn. Ik ga dat vanbinnen behangen met blommen en ik ga flochen aan de gordijnen hangen. Ik smijt daar een komkommer, een bus Dreft en een vers washandje in en ik ga op reis. Elke vrije dag opnieuw. Naar Brakel of zo, of naar Halluin. Of Dardennen, dat is ook al lang geleden. Ik rij daar naartoe en zet mijn caravanneke daar onder een boom en ik eet mijn komkommer op en ga dan slapen. En de dag erna koop ik nog een komkommer, of rij ik terug naar huis.

Ik ga al mijn bazar buitengooien. Ik wil één kast in de living, en wat er niet in past gaat naar Meneer Ivago. Ge moogt mijn echte Nijntjesboeken hebben, en al mijnen brol en mijne niet-brol. Ik hou alleen de kristallen glazen van mijn oma, een paar teljoren en een fles olijfolie. Volgens mij is dat te doen.

Ik ga mijn huis verkopen. Ik zoek een klein appartement op het gelijkvloers, met plaats voor mijn fiets en mijn matras en die kristallen glazen van daarnet. En plek voor de papieren van het caravanneke. Ik ga daar niets anders doen dan elke week alle boeken van Harry Potter herlezen, met een steeds rodere mentale stylo van alle fouten die erin staan maar me er niet van weerhouden om altijd weer op exact dezelfde bladzijde een krop in mijn keel te krijgen. Mijn Kindle moet er dus ook inkunnen.

Ik ga een half jaar niets meer kopen. En niets meer drinken (van alcol, wel te verstaan). En ik ga geen zegelkes meer sparen van de GB. En ik ga niet meer doen alsof ik kleren nodig heb want het is toch geen avance. En ik ga mijn haar niet meer verven. En ik ga in mijn kartonnen doos kruipen. En ge gaat mij daar niet vinden, ha!

This entry was posted in Tleven. Bookmark the permalink.

2 Responses to Dinges die rondlopen in mijn kop

  1. Karolien Verhaegen says:

    De Nijntjes boeken wil ik wel Greet ;).
    Soms heb ik ook wel de drang om dat te doen… vooral op dagen zoals vandaag waarin ik precies alleen maar opruim! groetjes

  2. bentenge says:

    Jawel ! Ik ben zeker dat ik je vind in die kartonnen doos. Ten minste als ik de doos weet staan. Interessant logje !

Leave a Reply

