Computer ziet het niet meer zo goed zitten

Ah ja, de laptop. Die vierde zo’n beetje zijn vijfde verjaardag en is een beetje moe aan het worden. Een paar maanden geleden was het contact met de lader kapot en zat ik een beetje keihard te vloeken op de computerwinkel waar ik die dingen ga halen “omdat de service er toch beter is dan bij de MediaMarkt”. Niet dus. Pffft.

Uiteindelijk zijn er daar toch in geslaagd dat weer in orde te lassen/solderen/breien …. weet ik veel. En toen bleek een paar dagen later de meegegeven lader stuk te zijn. Die ik gelukkig mocht omruilen, maar ook weer niet direct want ze moesten dat bestellen en weet ik veel en ik was viesgezind want veel geduld heb ik niet als ge mij zonder computer zet.

Ondertussen laadt het spel niet meer op en hang ik dus constant aan de “pries”. Dat gelaste contactje is alweer nogal wankel want als ik teveel beweeg valt de kabel eruit en is het direct gedaan met de leute: opnieuw opstarten en hopen dat mijn peetje op Runescape (ja, ik speel dat, ja!) nog leeft. Want de batterij is stuk.

Ik zou een nieuwe kunnen kopen, maar ik zie mijn machine nu toch wel erg regelmatig rare dingen doen zoals zwarte schermen produceren en dan over drivers komen zagen en god weet wat nog allemaal. Ik begin dus te vrezen dat dat hier geen jaren meer gaat duren eer die koekendoos aan vernieuwing toe is.

Vroeger volgde ik dat allemaal wel zo’n beetje en wist ik wat het verschil was tussen een 386 en een 486 (heel vroeger dus). Maar nu is dat opeens allemaal Chinees geworden. Ik probeer krampachtig te doen alsof ik begrijp wat ik lees in de computerboekskes en de reclamefolders, maar echt helpen doet het niet.

Advies is welkom. Ik zoek een machine die goed genoeg is om weer een jaar of vijf verder te kunnen, die geen fortuin kost en die ook graag Runescape speelt. Voor de rest verdoe ik mijn tijd met facebook, af en toe eens wat foto’s opslaan en dwaze blogberichten schrijven. Fims bekijken en Netflix en van die zever doe ik niet: het kan mij geen zak schelen wie morgen doodvalt in Game of Thrones. Iemand tips? Wat en waar?

Merci!

This entry was posted in Tleven and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Computer ziet het niet meer zo goed zitten

  1. Mafaldine says:

    Wat en waar zou ik niet direct weten maar voor mensen met weinig geduld zou ik zeker een laptop met een SSD harde schijf nemen. Dat wil zeggen dat er geen mechanisch bewegende onderdelen in de harde schijf zitten, wat vooral wil zeggen stil en bliksemsnel. Mijn laptopje start op, van helemaal uit naar helemaal opgestart, in iets van 3 seconden! Echt waar, zalig. Mijn laptop van het werk doet er tien minuten over. Ik heb een Acer Aspire Ulrabook ‘t een of t ander, van de mediamarkt. Al bijna twee jaar content van.

  2. bentenge says:

    Mijne Vaio kwam van de mediamarkt en ik ben er nog aktijd behoorlijk content van. Maar meer weet ik er ook niet van.

Leave a Reply

