Maandag Relativeerdag

Nope, ‘t was niet beter vannacht. Maar ik wou toch nog eens zeggen dat het weekend los van de slaapellende een voltreffer was.

Tegenwoordig probeer ik weekends een beetje leeg te houden. Ik wil wel een paar dingen plannen, maar er moet ruimte zijn om gewoon in de zetel te hangen of in huis te prollen zonder te lopen stressen. Dat is een leerproces waar we meestal niet erg veel van bakken, ondanks alle goede voornemens.

Het weekend begon op vrijdag met alweer een zeer geslaagde editie van De Stoet. Hier in Gent is dat toch altijd weer een vrolijke bonte bedoening die we dit jaar deelden met couchsurfster Mariana. Die bleef wat langer dan gepland en in ruil daarvoor maakte ze een uitstekende Caldeirada.

IMG_1194

Daarna was crossen richting de West-Vlaanders om groottante Julia een gelukkige verjaardag te wensen. Dit keer trakteerde ze in Ingelmunster. Schoon doeninge met een grote tuin en dus prima voor kinders, maar het eten was een beetje wreed voorspelbaar. Niet slecht of zo, maar nogal saai. Het kan ook liggen aan het feit dat ik eerder deze week mijn voeten onder tafel mocht schuiven bij Vrijmoed. Waarlijk alles – behalve de Caldeirada – moet daar toch een beetje voor onderdoen.

Zaterdag was initieel blanco. Ik had halve visioenen van ritten naar het containerpark en den Ikea, maar op vrijdagavond belde mijn Voorzitter (die van de Liga van de Naïeve Idealisten) om te zeggen dat ze morgen jarig zou worden en of we geen zin hadden om dat samen te vieren. Met een boottochtje op de binnenwateren. Mijn voorzitter is sinds een jaar of twee de gelukkige bezitter van een ponton met platbootje, en op zo’n uitnodigingen zegt een mens gewoon geen nee (voor alle duidelijkheid: ook zonder platbootje zien we haar graag!). Met de immer charmante voorzittersechtgenoot en wat vrienden inclusief kindergeluk door de binnenstad dobberen, voorzien van een paar flessen cava en een assortiment speciaalbieren – er zijn erger dingen in het leven.

IMG_1280 IMG_1259 IMG_1241 IMG_1239 IMG_1211 IMG_1207

Afsluiten gebeurde met een drankje op het ponton

IMG_1289

Wijs!

Zondag was er dan Tour de Geuze; waar ik niets mee heb want ik lust geen Geuze. Maar de Gentse Biervereniging verklaart mij zot als ik dat hardop durf te zeggen en dus kidnapten ze Meneer J (dik tegen zijn goesting!!) richting Brabant. Omdat ik mijn ventje en zijn vrienden graag zie stond ik hier om halfzeven omeletjes te bakken zodat de ventjes op hun schollreis (haha, grappig hé? Mpffff…) toch niet van de honger zouden creveren.

Ventenvolk afgezet aan de Dampoort en dan zelf wandelgezelschap opgepikt om mee naar Sint-Niklaas te rijden voor een wandeling van 12 km. Door dat domein van De Ster en langs Verkavelgem op zijn lelijkst. Geld en goede smaak is een zeldzame combinatie, en nergens uit zich dat meer dan in de manier waarop de Vlaming protsering Dallasvilla’s, spuulelijke hacienda’s en fake fermettes neerpoot. Met een dubbel hek ervoor, en drie vette auto’s op de oprit. Ieuw! Wel geestig (prentje gepikt van de wandelcollega):

sintNiklaas

Doodop maar voldaan thuisgekomen en nog even favoriete cafébaas gedag gaan zeggen en dan op tijd thuis en nog een zaagbericht gepost en nog een nacht vol angstzweet en boze dromen verwerkt en dan deze morgen aan de werkweek begonnen.

Conclusie: ‘t was geweldig en verschrikkelijk maar in het kader van de Dag van de Relativering valt de balans positief uit. En avant.

This entry was posted in #geluk, Familie en vrienden, Gent and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

