Hoe lang leeft dat eigenlijk, zo’n beest?

Alles voor de beestjes, maar dus niet als ze acht of meer poten hebben. Buitenaards veel schrik heb ik van die griezeligaards.

Nu is er op zolder een grote ingerichte logeerkamer waar niet zo heel veel mensen komen logeren en er al af en toe eens een dikke vette spin in de lavabo verdwaalt. Een paar maand geleden was het weer eens prijs. Half suf van weet ik veel wat steek ik boven het licht aan en ‘t is echt gelijk dat ik daar dus een zesde zintuig voor heb maar gelukkig kijk ik naar beneden en zie ik daar een GIGANTISCH exemplaar op het tapijt zit. Ik zweer u dat dat beest vriendelijk knikte in het spins, maar waarschijnlijk schrok het nogal van de blik in mijn ogen en vertrok het voor een wandelingske ergens naar waar ge er niet aankunt. Niet dat ik ooit maar een seconde zou overwegen om er mijn voet op te zetten, maar het idee alleen al dat ze permanent haar domicilie zou nemen in mijn zwarte pumps was genoeg om -ik schaam mij diep, maar bon – naar de spuitbus verdelger te grijpen om ze plat te spuiten.

Ik heb ze geraakt, maar ze sleepte zich nog richting het hoekske vol gerief dat alleen maar bestaat om op zolders in de weg te staan. Gij hebt ook zo’n hoekske, geef maar toe! In elk geval zag ik ze dus niet voor mijn ogen creperen, wat mij na al die maanden doet vermoeden dat ze daar nog altijd woont. In mijn ergste nachtmerries wandelt ze elke nacht de trap af om over mijn gezicht te paraderen en vlechtjes in mijn wimpers te leggen. Dat ik een raar hoofd heb soms, dat was toch al duidelijk hoop ik?

Dit weekend begon operatie slaapkamer. Acht jaar geleden was ze wit, maar nu hangt de muur achter het bed een beetje vol muggenlijken (ik heb meer praats als ze maar zes poten hebben, blijkbaar) en ook de plankevloer kan nog wel een extra laagje gebruiken. En dus verhuisden de kleren en de kasten naar elders, en het bed naar de zolder. Alwaar …. juist, ja.

Weet iemand hoe lang die beesten eigenlijk leven? Want ik ben wel een beetje moe aan het worden.

This entry was posted in Wonen and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Hoe lang leeft dat eigenlijk, zo’n beest?

  1. Ze kunnen een paar jaar leven. Zes jaar is niet onmogelijk, twee à drie jaar is normaal.

Leave a Reply

